Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je ook heimwee hebben naar ergens anders dan thuis? Een vakantieplaats bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (7)

Ja, dat had ik vorig jaar, ik wilde graag weer terug naar Oostenrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan zeker.
Zo droom ik nog regelmatig verlangend van het nationale park: Torres del Paine in Argentinie.
Ik hoef mijn ogen maar te sluiten en ik zie de bergen, de blauwe meertje, de guanaco's, de condors etc weer levendig voor me.

Het was zo'n plek waarvan je direct weet: Hier kom ik nog eens terug.
'k Zou er best willen wonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht dat dit in Chili was dit park...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, de Torres del Paine valt onder Chili.
Eigenlijk heb ik heimwee naar het hele Patagonië gebied, zowel het Argentijnse (Peninsula Valdez, Ushuaia (inclusief vuurland), Torres del Paine... Wat een heerlijk gebied, veel natuur, weinig mensen...
Ojazeker! Ik verlang ook enorm terug naar een vakantiehuis wat ik ooit heb gehuurd.
En stiekem heb ik ook wel eens heimwee naar 20 jaar geleden, gewoon naar mijn leven toen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar personen die je erg mist iniedergeval wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, mijn dochter heeft heimwee naar de plaats waar ze de eerste 2 jaar van haar leven gewoond heeft en zich in principe niks meer van herinnert, maar daarna nog wel 2 x op vakantie is geweest.
Het is een soort weemoed die ze zichzelf aanpraat. Ze heeft dat ook als ze b.v. een weekje bij opa en oma gelogeerd heeft, dan 'mist ze ze zo'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Ik heb soms heimwee naar de stad in het buitenland waar ik studeerde, dus eens in de zoveel jaar móét ik erheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ik heb 5 jaar geleden een jaar in Afrika gewoond en gewerkt, maar denk er elke dag nog aan. Ik zou daar best willen wonen :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing