in plaats van af te vallen ben ik aangekomen wat nu?

Ik heb een aantal weken zo mijn best gedaan om af te vallen maar ik zag maar geen resultaat.. Nu heb ik er dus eventjes niet meer op gelet en ben ik alleen maar aangekomen.
Wat moet ik nu doen ik weet maar niet hoe ik af kan vallen.
Natuurlijk minder eten en meer bewegen maar ik weet gewoon niet wat voor beweging .. Op een sportclub kan nu niet omdat we binnekort een poos weg zijn.
Wat kan je in en om het huis doen?
En heeft iemand tips voor het afvallen en het ook echt volhouden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan een swingstepper nemen. Ik heb ook zo 1 thuis staan en ik heb halters. Daarnaast doe ik nog wat buikspieroefeningen en luchtboksen op de maat van de muziek, beetje dans achter eigenlijk. Dit doe ik 3 keer per week. Op maandag, woensdag en vrijdag. Daarnaast is het belangrijk om gezond te eten en het liefst zo weinig mogelijk tussendoortjes zoals chips etc .. Dit kun je vervangen voor fruit mocht je toch nog zin krijgen in iets. Voor 6 uur eten is ook belangrijk omdat je eten dan nog snel verteerd word. Schaf een vitamineboekje aan daar kun je in nagaan of je wel voldoende gezonde dingen binnen krijgt en wat je eventueel zou kunnen vervangen. Ook zou je kunnen hardlopen dit kan elke dag en altijd. Kijk hoeveel disipline je hebt voordat je begint aan een sportschool anders zit je zo vast aan een jaar abonement zonder dat je er wat mee doet of misschien wel helemaal niet leuk vind en daar zijn er veel van. Daarnaast zou je nog iets kunnen doen om je gevoel over dit beter te maken. Herinner je je misschien de tijd nog toen je ouders een meetlat aan de deur hadden om te zien hoeveel je groeide. En herinner je de trots nog dat je had, omdat je weer een stukje gegroied bent. Met sporten kun je hetzelfde principe hanteren. Zo had ik besloten dat ik op maandag / woensdag en vrijdag ging sporten. Ik plakte een lijstje op mijn deur en elke keer als ik gesport had dan kwam er een kruisje bij te staan. Als die kruisje er niet stond werd ik onrustig en zo heb ik de disipline gekregen om mijn sport drie keer peer week te doen. Exact hetzelfde kun je ook doen met de kilo's die je bent afgevallen. Zeg voor jezelf, dit moet mijn streefgewicht worden en schrijf het voor jezelf op hoeveel je bent afgevalen. Al is het maar een gram, gewoon noteren. Als je aan het afvallen bent dan geeft het een heel goed gevoel als je wat kwijt bent. Zoals je al zei dat je een poosje weg gaat. Neem het er gewoon even van, maak je niet druk om je gewicht. Als je weer thuis bent dan ga je volop aan de slag. Zie het gewoon als een vakantie waar je naar uit kijkt. Maak afvallen gewoon zo positief mogelijk voor jezelf. Succes ermee!

Als je hebt geprobeert af te vallen door veel te sporten dan komt het omdat je spieren zwaarder zijn dan je vet dus hoe meer spieren je hebt hoe zwaarder je wordt. Maar dat kan geen kwaad.

fietsen wandelen en in de tuin werken Verder je voeding eens goed bekijken Eet je niet te weinig waardoor je lichaam op de spaarstand komt, of te eenzijdig. Om vol te houden, geen dingen willen die niet kunnen, dus realistisch zijn, je kunt echt niet iedere week n kilo afvallen en zeker geen 2. Dus neem de termijn ruim. Niet denken als je vandaag een snoepbui hebt dat er toch niets helpt, gewoon morgen opnieuw beginnen. Lief zijn voor jezelf als het nodig is, en wat strenger op andere dagen

Ik ben zelf ook bezig met afvallen op het moment. Ik leef nu op 3 maaltijden per dag en probeer die ook zo gezond mogelijk te houden. Qua sport ben ik een fan van touwtjespringen, het zorgt voor een betere conditie maar het bouwt ook je spieren op. Je hebt dus een goede combinatie. Ik heb gehoord dat hoe meer spiermassa je hebt hoe meer calorieën je vebrand in rust, dus het aanmaken van spieren is belangrijk bij het afvallen. Vaak doe ik ook nog simpele krachttrainingen zoals opdrukken en sit-ups. verder heb ik dit dieet gevolgd(Hij is makkelijk te doen!) Ik heb me niet heel goed aan de regels gehouden, heb hem 7 dagen gedaan en 1,8kilo kwijtgeraakt. alle kleine beetjes helpen toch? http://door-dik-en-dun.clubs.nl/nieuws/detail/142344_academisch-ziekenhuis-groningen Succes iig!

Wel genoeg eten, maar wel gezond. En echt afvallen begint bij wandelen. Tijdens het wandelen houd je je hartslag laag en verbrand je erg goed vetten, doe dit wel langer dan een half uurtje per dag. Beste manier om echt af te vallen, en wanneer je wat kilo's kwijt bent mket je een leuke sport gaan doen, waar je ook echt actief bezig bent.

Probeer eens elke dag een half uur (dit kun je evt.opbouwen) te wandelen of fietsen. Nu de zomer er aankomt moet dit lukken,en tis ook goed voor je gezondheid! Ga tuineren,of als je kids hebt met ze buiten iets doen. Ga met de hond van bekende n boswandeling maken. En eet natuurlyk gezonde groenten en fruit. Gebruik zo min mogelyk vet en suiker (kyk op de verpakking) en je komt n heel eind! Sterkte en succes ermee!

Bronnen:
Eigen ervaring

Mij heeft een koolhydraat arm dieet heel erg geholpen om wat kilo s kwijt te raken. Ik at s morgens altijd ontbijtkoek. Maar de ontbijtkoek heb ik vervangen door de ene dag een plak kaas en een ei ,en de andere dag een stuk komkommer. Tussen de middag at ik altijd brood maar het brood heb ik vervangen door 100 gram optimel per dag en s avonds alleen groente en dan eventueel vlees en als je geen vlees wilt eten dan kun je kiezen voor vleesvervangers. Verder kun je komkommer en tomaat of rauwe peen zoveel snaaien als je maar wilt. En een blokje kaas mag je ook gewoon hebben. Drink er zo weinig mogelijk frisdrank bij . En als je zoals ik toch niet helemaal van de cola af kunt blijven kies dan voor cola zero. En verder beweeg gewoon iedere dag ongeveer een half uur. Want ook beweging helpt mee in de strijd tegen de overtollige kilo s.

Kennelijk heb je jezelf een aantal weken lichtelijk uitgehongerd, waardoor je stofwisseling vertraagd is. Daardoor worden ingenomen calorieën eerder opgeslagen in de vorm van vet dan verbrand. je moet nog wel zoveel calorieën naar binnen werken dat je verbranding op peil blijft als je wilt afvallen. Dat doe je door voldoende, maar niet overdreven veel lichaamsbeweging te nemen en het is makkelijker door vooral de snelle, geraffineerde koolhydraten te laten staan en wel voldoende eiwitten en vetten te eten.

Bij het duurzaam afvallen gaat het niet om kalorientellen. Je kan juist 3 x daags goed eten zodat je van tussendoortjes kan afzien. - Dierlijke vetten maken afvallen erg moeilijk. Die kun je vervangen door plantaardige vetten. Nootjes zij bv ook goede smaakmakers en kunnen aan veel maaltijden worden toegevoegd. Als je zuivelproducten met sojaproducten vervangd zul je merken dat je lichter eet en toch een verzadigd gevoel krijgt. Je kunt beides ook goed met elkaar mengen. -Vroeg avondeten, 3-4 uur voordat je gaat slapen. Dan heb je na het eten nog tijd om te bewegen. De bedoeling is dat je met een beetje trek naar bed gaat. S'nachts helpen bepaalde hormonen vet te verbranden. Als je overdag werkt kun je evtl s'ochtends al (volkoren-) rijst koken voor de avondmaaltijd -Tip voor een lekker ontbijt waarmee je het tot lunch volhoud: Granenmuesli met water een paar minuten zacht koken. Koude sojamelk met een halve peer pureren en dit over de hete pap gieten. Je kunt eindeloos varieren: een pap van gierst en gedroogde aprikosen, verschillende soorten vers fruit en nootjes. -Lunch en ontbijt niet overslaan, anders wordt de bloedsuiker te instabiel. Om dezelfde reden de maag niet langer dan 1.5 uur laten rammelen, dan toch maar een tussendoortje. Een stuk fruit is veel beter dan een boterham.

Je moet beginnen met een normaal eetpatroon aan te nemen.. Dus driemaal daags voldoende voeding nemen. Niet teveel vetten..maar het vet ook niet helemaal laten. Onverzadigde vetten kun je het best nemen. Om het je makkelijk te maken dien je dat vet te nemen dat niet hard wordt in de koelkast. Deze vetten zijn namelijk de onverzadigde vetten. Roomboter b.v. wordt keihard in de koeling en is dus het vet dat je niet moet nemen. Na elke maaltijd minimaal een half uur stevig gaan wandelen...meer is echter beter. Wat jij vermoedelijk gedaan hebt is..te weinig voeding nemen waardoor je lichaam op de 'spaarstand' is gaan staan. Je lichaam is dus heel zuinig met de karige voorraad voeding omgesprongen. En toen je plotsklaps weer begon met meer te eten..pakte je lichaam de plotse 'rijkdom' met twee handen aan..met als gevolg dat je gewicht weer toenam. Om je gewicht blijvend op peil te houden..kun je het best dit leefpatroon aanhouden. Ik wens je heel veel succes toe en..een mooie slanke lijn.. Groet, Ton

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100