Hmmm, heb even wat research gedaan en ben op een Engels forum terecht gekomen: http://forum.expatica.com
Op dat forum werd er gepraat over wat nou typisch Nederlandse humor is. Ik zal de link nara de site posten en even een greep uit de antwoorden citeren:

'Jiskefet, Hans Teeuwen, Jensen, Youp van 't Hek, Cafe de Wereld are my favorities. I like sarcasm in humor so that goes I like Dutch humor. And yes, Dutch humor is a bit rude and insulting. It does focus a lot on politics, but also sex and culture (I mean their own culture). Why do the Hollanders always make fun of the Limburgers?'

'But mostly...oh god, it's not funny at all, all this Dutch humor. I think it's because humor comes from a habit for reflection, a bit of intellectualism. Most Dutch folks are either business people or peasants, they like beer, money, easy women, all the normal stuff. Even if they ever use their brains it's mostly for tricking some gullible foreigner into a bad deal. '

'reek de Jonge is a typical Dutch moralist. Be he can be extremely funny and sophisticated.'

Dus samengevat van wat de forumleden zeggen:
Nederlandse humor: Sarcastisch, grof, intimiderend, op politici/geslacht/cultuur gericht, intellectueel.

Nederlanders die gewaardeerd worden om hun humor:
Hans Teeuwen, Jensen, Youp van 't Hek, Freek de Jonge etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow , leuk gevonden. Ik ben benieuwd wat het forum van Nadjib Amhali zou vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Ja, vind het wel een leuke vraag en ben ook wel benieuwd wat buitenlanders nou van Nederlanders in het algemeen vinden (behalve gierig en verwend :') ).

Andere antwoorden (6)

Moppen over Belgen, waarin ze als dom afgebeeld worden. Dit doen zij ook over ons, ze vinden ons gierig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk zelfspot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets "vies" op een andere manier benoemen zodat bij iedereen duidelijk is wat er word bedoeld zonder dat er ook maar 1 verkeerd woord gezegd is. Denk hierbij aan de humor van o.a. Toon Hermans, Andre van Duin enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfspot, goed kunnen relativeren en het spelen met status is typisch Nederlandse humor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Onze' humor is vaak plat en toch ook wel wat aan de harde kant, als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak boertig en grof, als het gebezigd wordt door de gemiddelde Nederlander.
Vaak onbegrepen als het wat subtieler gebracht wordt.