Ik vind al een tijd iemand erg leuk en aardig, maar ik heb een lichamelijke handicap, waardoor ik denk van ik heb haar toch niks te bieden, Wat nu?

Zie boven vraag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

lichamelijke handicap zegt niets over jouzelf, het is de buitenkant namelijk.

als mensen je afwijzen of afkeuren op je handicap is dat niet leuk maar het werkt wel selectief. dit zin namelijk mensen die kortzichtig zijn en niet verder willen kijken en denken dat hun neus lang is.... dat is pas ECHT een handicap!!!

iemand iets bieden kan ook zijn iemand steunen, een maatje zijn voor iemand, iemand om op te bouwen, iemand die voor je door het vuur gaat, geborgenheid,
allemaal dingen die niet afhangen van het lichamelijke of de buitenkant, maar hebben te maken met het karakter en het zijn allemaal dingen die jij kan bieden.

de relaties die het langst stand houden zijn van mensen die bij elkaar passen, de soulmates.

dus je kan de gok gewoon wagen. nee heb je, ja kun je krijgen. dat je een handicap hebt veranderd niets aan jou als mens zijnde.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gaf een min omdat ik het niet eens ben met de opmerking over kortzichtig zijn. Iemand kan ook realistisch zijn en doelen en wensen hebben in het leven die echt niet samen kunnen gaan met een handicap van de ander. Daarom noemen mensen het ook wel een beperking. Als je bij voorbaat al weet dat een relatie geen stand kan houden doordat je jezelf helemaal moet inperken bij de dingen die jouw geluk in het leven betekenen is dat niet kortzichtig denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt er nu eenmaal aan of ze elkaar al kennen of niet, kijk het is in deze maatschappij nou eenmaal zo dat mensen die afwijken van het gewone snel worden afgewezen dan kan je wel zeggen dat die mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, maar je doet zelf heel waarschijnlijk onbewust precies hetzelfde. Het dilemma in deze maatschappij is de basis van deze vraag, dan kan je wel stellen dat de mensen die hem/haar anders aankijken dom zijn, maar ieder mens wordt gewoon zo opgevoed in deze perfectie cultuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GVterrorist.
fijn dat je mijn uitleg die je afkeurt even komt beamen, dank je wel!!!! een beter voorbeeld is er niet misschien dan het helpt om te lezen. als iemand je afkeurt of afwijst om een handicap zeg ik. dus niet als je iets in overweging neemt. het is duidelijk dat een handicap een beperking is, daar hoef je niet voor geleerd te hebben.
als jij het bij voorbaat al niet ziet zitten om te kijken welke mogelijkheden er wel zijn omdat jij je niet inperken vind ik zeker dat het selectief werkt en zou jou ook kunnen scharen bij het clubje wat ik heb benoemd. bovendien weet je niet eens om welke handicap het gaat waarmee het kortzichtige ook gelijk is uitgelegd naar mijn idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus van mij, helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je putty, ik ging even uit mijn pan zoals je zag :) freek46,
ja, de maatschappij, waar ieder deel van uitmaakt. (ook jij, ook de vragsteller) is niet echt sociaal dat ben ik zeker met je eens! over het onbewust wat je aangaf....ik kijk wel verder, heel bewust zelfs aangezien ik zelf een beperking heb. alleen zie je het niet aan mij. ik loop niet anders, heb al mijn ledermaten, heb een normaal IQ, functioneer naar/voldoe aan de maatstaven/het beeld die door de maatschappij zijn opgelegd. ik mag door als 'normaal' voor de mensen die niet verder (willen) kijken, goh wat een geluk en wat een feest zeg....het egocentrische uitgangspunt van de mens word hierdoor alleen wel erg onderstreept.
en ja, ik praat net zo goed met iemand in een rolstoel dan met iemand die op de bus wacht ook VOORdat mijn beperking aan het licht kwam.
regelmatig hebben we een loge met down-syndroom, volwassene kijken alsof ze een alien zien wat triest, schuld van de maatschappij zeker?
waarom hebben mijn kinderen dan nog geen half uur nodig gehad om dit te accepteren? hun durven te vragen en hebben nog geen beeld bij wat perfectie is of hoort te zijn. anders zijn is niet meteen fout, dat maken anderen ervan. de maatschappij je kan zich niet verplaatsen in een ander, maar je kan je kan je wel perfect achter de maatschappij verbergen als je niet weet om te gaan met het minder gangbare. puur uit angst voor het onbekende.
ken je het zinnetje 'de maatschappij, dat ben jij'? GVterrorist,
ik gun jou de meest perfecte partner ter wereld, maar wel met een karakter waar de honden nog geen brood van lusten. veel plezier gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nergens heb ik gezegd dat ik het zelf zou afkeuren. Het is ook een beetje kortzichtig dat jij dat wel veronderstelt. Ik gaf aan dat je een toekomstbeeld kan hebben, iedereen zou daar best iets aan kunnen veranderen. Maar als je als toekomstdroom hebt als arts zonder grens bijvoorbeeld te gaan helpen in afrika, dan denk ik dat je je toch echt zou moeten afvragen of je bijvoorbeeld of je relatie met iemand zonder bijv. loopvermogen mee zou kunnen combineren. Of dat je enorm gesteld bent op het hebben van veel vogels, maar iemand met een allergie daarvoor bij je wilt laten wonen. Soms is een liefde voor iets anders groter dan de liefde die nog moet onstaan. Ik blijf er wel bij dat op ieder potje een dekseltje past. Een een perfecte partner staat zeker niet op mijn lijstje! Ik heb liever een goede inborst en karakter dan een perfect uiterlijk.
Dat wat jij mij gunt, vind ik eigenlijk een beetje laag van je. Maar als het jou oplucht om dat te zeggen, so be it. Ik zal er verder niet wakker over liggen.
Kristal
13 jaar geleden
Heee Eucalypje, kom op, ik heb nu het gevoel dat je jouw gekwetst zijn door anderen op gvterrorist afreageert. Overigens;
het down syndroom kan je beter het up syndroom noemen. Degenen die dat syndroom hebben en die ik ontmoette zijn net ontwapenende engeltjes.
Zoek eens op Youtube naar video's van Sean Stephenson. Die man is behoorlijk zwaar gehandicapt maar heeft toch veel succes bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam is niet het enige wat je hem kan bieden neem ik aan. Je kan je liefde vreugde vrienschap noem maar op bieden. Ik kam makkelijk praten zal je misschien denken. Maat ik vind dat je er voor moet gaan dus denk niet aan je handic.maar aan allea wat je hem wel kan bieden. Wie weet wat hij je kan bieden das ook nog de vraag. Maar dat was niet jouw vraag, ga ervoor een ja kan je krijgen nee heb je al. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat de sterke kant(en) van je zelf zien, waarschijnlijk heb je veel meer te bieden dan je zelf denkt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het haar gewoon. Je hebt niets te verliezen. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft wel wat te bieden. Dat jij denkt dat je niets te bieden hebt getuigt van nederigheid. Zij ziet misschien dingen die haar wel aanspreken. Je kunt zelf het beste aanvoelen of het het waard is om eens een gesprekje te hebben over wat jij voelt. Jij zal het beste weten hoe zij op jou reageert. Dat een handicap dingen in de weg kan staan is misschien een gegeven. Maar het gaat erom hoe de ander er mee om wil / kan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn geliefde is ook gehandicapt en zegt dan soms, in een sombere bui, tegen mij dat ik wel beter kan krijgen. Maar alle "beteren" zijn hem niet dus die wil ik niet. Ik zie hoe hij van binnen is. Hij geeft me veel liefde en ik kan zo lachen met hem.
Daarbij heeft hij prachtige ogen en haar ;-)

Waarmee ik maar zeggen wil: probeer het gewoon. Soms ziet een ander eerder je true colors dan jijzelf. En meer mogelijkheden dan jijzelf. Ga gewoon een keer iets leuks doen met haar en zie hoe het gaat.
Ik wens je geluk
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Mooi gezegd!
Kristal
13 jaar geleden
dank je Sivan
Ik heb zelf ook een handicap, en mijn man zegt altijd"Het gaat niet om de buitenkant maar om de binnenkant".
Aarzel niet en neem de stap.