Als ik iemand leuk vind, en vervolgens aan iets van haar ruik zoals een muts, voel ik me nog verliefder. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Met 'muts' bedoel je het kledingstuk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heerlijk toch, om zo verliefd te zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een trui kan toch ook :) ?

Het beste antwoord

Elk mens geeft geuren af aan zijn/haar omgeving.

Die geuren zijn opgebouwd uit een groot aantal geuren.

Vrouwelijke personen geven o.a. een bepaald lokgeur signaal aan hun omgeving af waarop mannen bewust of onbewust reageren.

Mannelijke personen geven een zelfde geursignaal af in de richting van de dames.

Als jij verliefd bent voel je dat geursignaar van die dame des te sterker..juist omdat je je al door betreffende dame aangetrokken voelt/weet.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Iedereen heeft zn eigen 'onruikbare' geur. Geem zweetlucht maar een soort herkenningsgeur. Net zoals bvb honden dat hebben. Als je aan iets van haar ruikt dan kan t zijn dat dat nog die geur afgeeft. Verder kan t ook dat je haar parfum/ deo kent en dat je daarom bij die geur aan haar moet denken. Zo heeft mijn zusje dezelfde deo als mn ex. Dat was een pijnlijk momentje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dan alsof die persoon dan heel dichtbij je is. En aangezien je verliefd bent en dus naar die persoon verlangt geeft die geur jou een supergoed gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen reageren op feromonen (lokgeuren) van het andere geslacht; ongetwijfeld zitten die ook nog op die muts.
Het is dus gewoon een biologische truc om je bij haar te roepen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geur werk op centrale zenuwstelsel. Die associeert geur met prettig moment.

Geldt niet allen voor personen. Wordt commercieel gebruikt. Bijv geur van gebakken brood of geur van nieuwe auto. Die komt meestal niet vanzelf maar uit een spuitbus.