Kun je vechten tegen de dood?

Je hoort weleens over mensen die zo tegen de dood wisten te vechten dat zij niet stierven (niet op dit moment bedoel ik ) Heeft dit met sterke wilskracht te maken? En hoe moet ik me voorstellen hoe zij dit deden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Lees de bron maar is. antwoord: JA!

Bronnen:
http://www.meike.nu/index.php/werk/achterg...

Ik weet niet of het precies jouw vraag beantwoordt, maar dit is mijn verhaal: De oom van mijn vader lag op sterven, en kende niet veel mensen meer. Toen hij er echt heel slecht aan toe was (in het ziekenhuis al) zijn mijn moeder en broer er heen gegaan. Hij heeft echt op ze zitten wachten, want ze hebben nog even wat gepraat en daarna is hij in hun bijzijn overleden. Hij had het dus echt uitgesteld tot het laatste bezoek, om het mooi af te sluiten. Dus niet echt de dood overwonnen, maar wel uitgesteld.

Mijn opa ging op 59 jarige leeftijd het 'moerman-dieet' volgen toen de artsen hem hadden gezegd dat hij minder dan 3 maanden te leven had. Hij stierf inderdaad. Maar dan wel op 87 jarige leeftijd aan ouderdom... Dus dit kan inderdaad...

als je geluk hebt, lukt het mischien. maar het lot zal wel meebepalen denk ik zo.

Mijn oom is 3x opgegeven..maar was bang voor de dood en vond zich nog veel te jong.. pas toen hij dat allemaal voor zichzelf min of meer had verwerkt is hij, na een lang ziekbed en nog altijd iet of wat strijdend, gestorven...

De dood is niet uit te leggen , het vraagt het uiterste om dat te uit te stellen , maar het is de lijn tussen aardse eis en wet en hemelse orde .

Dat lijkt zo te zijn en je hoort het vaak zeggen en zelf ben ik ook geneigd het te geloven. Aan de andere kant zijn er ook verhalen van mensen die hun dood probeerden uit te stellen tot ze hun kind nog hadden gezien en waarbij dat niet lukte. Ook blijken optimistische mensen geen grotere overlevingskansen te hebben bij ziekten als kanker dan pessimistische. Het is een prettige gedachte dat het kan, maar in ieder geval kan je nooit iemand verwijten dat hij niet hard genoeg vecht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100