Hoe weet je nu, als leek, dat je een goede tandarts hebt?

Niemand controleerd toch het werk van een tandarts. Als je pijn hebt is het altijd je eigen schuld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat weet je pas zodra je ergens tegenaan gelopen bent na een uitgebreide behandeling.
Zoals je pas gevulde kies die even later weer opnieuw pijn gaat doen, een prothese die absoluut niet lekker blijkt te zitten, etcetera.

Voor simpele controles, wanneer er bijvoorbeeld steeds gezegd wordt dat er niets aan de hand is, kun je het ook niet zo goed weten. Alles dat je kunt doen is je eigen tanden en kiezen regelmatig zelf goed controleren en voor de rest op je gevoel af gaan.

Kijk eens rond in de praktijk; ziet alles er schoon, netjes en professioneel uit? Krijg je een goed, vertrouwd gevoel bij de tandarts en zijn assistent, of behandelen ze je onaardig of nemen ze de tijd niet voor je?
Bekijkt hij alleen je gebit of gebruikt hij hier instrumenten voor? Geeft hij je tips mee of lijkt het of het hem weinig interesseert?

Voor de rest kun je een tandarts uitzoeken op basis van wat vrienden en familie je kunnen aanraden, en op internet is er ook het een en ander over te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Intussen weet ik dat het anders is. Ik heb sinds kort een doktorandes (of hoe schrijf je dat) en die doet mij GEEN pijn. nul. zero. ze heeft geduld bij het inspuiten van de verdoving. dat gaat dus erg langzaam, waardoor je gewoon helemaal niks voelt.

dán weet je dat je een goede tandarts hebt.
ik laat me niet meer vertellen dat het MIJN schuld is.

...-"u voert toch zeker de behandeling uit?"-

ga op het dak zitten zeg! ( die tandartsen die ons pijn doen dan he... )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je wisselt van tandarts, kan je een vergelijking krijgen. Dan kan je zien wie VOOR JOUW de betere is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waneer je op je gemak gesteld word, en dat je niet naar een behandeling last krijgt.