Wat te doen met een dode duif. De vraag bestaat al, maar gaat evenmin als de antwoorden over de meest hygienische manier van opruimen....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Als de duif geringd is zou ik proberen te achterhalen wie de eigenaar is. Is het een wilde duif, dan zou je de duif kunnen begraven als je een tuin hebt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik kwam op een site tegen dat dierenambulance het advies geeft de duif in een krant te wikkelen en in de kliko te gooien, aangezien zij de duif niet ophalen. (als je geen tuin hebt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik gooi zelf dode kleindieren altijd in de kliko.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan de duif in de biobak gooien.
als je dat niet wil, kan je hem ook afleveren op de gemeentewerf, daar worden ook destructiedieren verzameld.
Rieneke1
12 jaar geleden
Je kan ze opruimen door ze te begraven of in de afvalcontainer te doen. Draag handschoenen, uit hygiënisch oogpunt.

Heeft de duif een ring om dan kan je hier de eigenaar opsporen:

http://www.npo.nl/duif-gevonden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook de dierenambulance bellen. Die lossen dat soort klusjes op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet zo, ze halen geen dode dieren op ze zullen je vertellen deze in de kliko te doen of te begraven.
Rieneke1
12 jaar geleden
nou nee, we hebben het echt te druk om ieder dood vogeltje op te komen halen.
hup in de biobak ermee.
hooguit halen we na een politiemelding dode zwanen van de weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons gebeurt dat wel!