hoe weet je of je heupen versleten zijn?

Ben geboren met heupdysplasie; platte heupkommen (en nog wat ruggenwervel-mutaties erbij) en bij elke stap die ik zet knakt er iets in mijn heup, vooral rechts.
Volgens de diagnose van de huisarts 5 jaar terug was dat 'snapping hip', de pees die over het gewricht heenschiet, en niet schadelijk
Heb er wel vaker last van laatste jaar en loop soms behoorlijk moeilijk en stijf (soms net als een vent :P )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Wordt het niet eens tijd voor een verwijs naar een specialist?
Wanneer de boel versleten is zou dat op foto's of scans te zien moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wel, maar heb inmiddels zo'n hekel aan ziekenhuizen en wil absoluut geen kunstheup... Maar, als het moet...
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koppie op hoor.
Ben zelf de laatste 11 weken onder behandeling in het Oogziekenhuis ivm ongeluk.
De kans dat ik straks met een kunstoog door het leven moet is nog behoorlijk aanwezig. Onlangs heeft mijn schoonmoeder een nieuwe heup gekregen en die is er ongelofelijk van opgeknapt. Succes.
Kimath
12 jaar geleden
ik zou toch naar het ziekenhuis gaan hoor, je wilt toch niet zo rond blijven lopen? Kan ook zijn dat het extra slijt op deze manier. Dan liever een kunstheup en geen pijn en knakken meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk. merci!
ik kan natuurlijk inderdaad altijd gewoon die foto's laten maken, dan zien we wel verder :)

Andere antwoorden (1)

Dat kun je niet zelf bepalen, dat moet door een arts gebeuren.