Is iedereen onzeker in zijn pubertijd zoja hoeveel dan of is dat verschillend?

Vraag zegt genoeg toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ik denk zelf van wel.
Bij sommige zal je dit misschien niet zien omdat ze zich verschuilen achter bijv. een grote mond.
Ze komen stoer over maar diep in hun hart zijn ze dat niet.
Je groeit naar je volwassenheid en je ontdekt veel nieuwe dingen en je bent dan best wel eens onzeker.
Bij de één zal de onzekerheid groter zijn dan bij de ander, dat wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen is onzeker in de puberteit omdat je dan de echte wereld leert kennen. En als je iets niet goed weet ga je twijfelen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet iedereen is even erg onzeker
ik kan niet zeggen dat ik heel onzeker ben ...het boeit me allemaal niet zo veel(bijvoorbeeld puisten) alleen ik snap bijvoorbeeld als je net verkering hebt dat je wel onzekerder word. En tja als er veranderingen optreden waar je nog nooit van gehoord hebt (meestal seksueel) bijv...euh..prive... dan word je ook wel iets onzekerder
Ik denk dat iedereen best een beetje onzeker is en de een wat meer dan de andere

Ik denk ook dat als je een oudere broer/zus hebt je veel dingen al weet bijvoorbeeld puisten
en dan weet je dat je ouders er ook over kunnen praten als je geen broer en zussen zal je nog moeten ontdekken hoe je ouders er mee omgaan. en durf je er misschien zelfs niet over te beginnen.

dus iedereen is een beetje onzeker , een kein beetje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee zeker niet. Net als dat niet iedereen de pubertijd hetzelfde beleefd. Je leefomstandigheden zijn zeker wel van invloed. In een rijk land, zoals Nederland, is er meer ruimte voor de moeilijke emoties. Heel anders is dat in landen waar men constant bezig is om te overleven.

Onzekerheid is een emotie. Er is ruimte voor nodig om daar over na te denken, te ervaren. Onder invloed van de hormonen en de druk die onze maatschappij legt, kan je onzeker worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het antwoord ja is, is dat dus 100 procent ( iedereen ). Het 2e deel van de vraag ( na 'zoja' is dus overbodig )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begin te puberen zeggen ze.
en ik voel me geweldig, je gaat je juist onzeker voelen als mensen je dat wijs maken, het zit gwn tussen je oren