Je kan het gewoon proberen. Mij lukt het. Maar wees wel voorzichtig: je hebt grotere kans om je te verslikken. Wat normaal gesproken niet kan, is slikken en ademen tegelijk. Als je slikt sluit het strotklepje, waardoor de luchtpijp hermetisch gesloten is. Als dat misgaat, zal je je verslikken: eten of drinken komt in de luchtpijp terecht, met alle gevolgen van dien (op zijn minst een vervelende hoestbui)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ja dat kan; is wel lastig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan, want dan sluit de achterkant van je tong de boel netjes af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je het puntje van je tong tegen je verhemelte drukt (achter je snijtanden) dan kan dat. Probeer maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan, je moet wel oppassen dat je je niet verslikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, bij de tandarts doe je dat automatisch ook om bijvoorbeeld vocht door te slikken, let maar eens op bij jezelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mogelijk maar echt makkelijk gaat het niet