Is het ernstig als er bloed bij komt als je een wind laat?

Iemand van mijn gezin heeft last van bloed dat eruit komt als ze een wind laat. Is dit ernstig en wat zou het kunnen zijn? Ze vind het eng om naar de huisarts te gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat denk je zelf?!

Het beste antwoord

Bloed bij de ontlasting ( of bij een windje ) is één van de dingen waar je áltijd mee naar de huisarts moet. Het kan duiden op wat ernstigs namelijk.

Tegelijk wil ik je geruststellen, omdat in verreweg de meeste gevallen bloed betekent dat er in- of uitwendige aanmbeien zijn of scheurtjes aan het einde van de darm. Dit kan een arts al heel simpel even bekijken trouwens.

Kortom, wél vandaag langs de huisarts, niet meteen het ergste denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het helder rood bloed dan is het zeer waarschijnlijk van aambeien of in ieder geval uit de buurt vd anus. Donker bruin bloed komt meestal ' hoger' uit de darmen.
+1

Andere antwoorden (6)

Ja dat lijkt me wel ernstig eigenlijk. Ik zou toch maar naar de huisarts gaan! Met je gezondheid moet je niet spotten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is zeker erg. Inwendige bloedingen kunnen heel gevaarlijk zijn. Ga snel naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan wat de oorzaak is van dit bloed. Indien hij een wondje heeft aan de "buitenkant" en dat dit open scheurt, heb je kans op een infectie. Indien het een inwendige bloeding betreft kan het echter veel erger zijn.

Aanraden: Per direct naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan een aambei zijn die bij je wegbrengen van je ontlasting al geknapt was. Kijk even twee drie keer aan, maar blijft het zo, stap dan even naar je huisarts. Waren het enkele druppeltjes en daarna niks meer dan hoef je je niet echt zorgen te maken. wordt het meer dan dat en is het blijvend dan moet je zeker naar je huisarts.

Een huisarts bijt niet, die is er voor jou en ziet wel meer konten, inclusief die van zichzelf als ie in de spiegel kijkt, dus dont worry. Hij kijkt alleen maar. Denkt hij dat er meer aan de hand is dan stuurt hij je door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dit is absoluut niet goed, als een speer naar de dokter.
En al zou je er zelf een verklaring voor hebben, je blijft
toch niet in de war zitten.
Hier zijn dokters voor.
Het allerbeste
12 jaar geleden
Als je het niet vertrouwt en het blijft aanhouden dan is het goed als ernaar wordt gekeken. Vaak is het een kapotte aambei maar sluit alles uit. Dat geeft rust.