Wat te doen als je op je 18e een paar jaar na je pfeiffer nogsteeds vermoeid bent?

Ik ben al heel vaak naar de dokter geweest, maar bloedonderzoeken hebben niks aangetoont. De dokter zegt dat heel veel mensen onverklaarbaar moe zijn... maar het is gewoon heel lastig want ik kan dagelijkse activiteiten gewoon niet meer doen, en uitgaat ook niet, terwijl ik nog zo jong ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is heel erg beperkend en zeker als je zo jong bent. Toch heb ik het vaker gehoord dat mensen ziek blijven nadat ze Pfeiffer hebben gehad. Er zijn artsen die hier speciaal spreekuur over houden. Daar kan je tips krijgen, hoe je je energie beter kunt verdelen. Je kunt ook via een sociaal netwerk mede patienten zoeken, zodat je naar elkaar kunt luisteren. Wellicht dat zij nog trucjes hebben. Een ander advies zou zijn dat je naar een klassieke acupuncturist gaat. Die persoon kan je doelgericht prikken op je energieveld. Daarnaast kunnen er kruiden worden voorgeschreven die ook je energie kunnen verhogen. Dit alles zal niet maken dat je jezelf kunt vergelijken met je leeftijdsgenoten, maar zal zeker op termijn meer energie opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan misschien eens naar een homeopaat gaan.
Het komt vaak voor dat er langdurige vermoeidheidsklachten ontstaan na virusinfecties (het bekendst is de ziekte van Pfeiffer)
Homeopathische middelen worden op jouw persoonlijke klachten aangepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op onderstaande website, misschien kan je er iets mee. Ik heb met hun nog geen ervaring, maar ik zit er wel heel erg over na te denken om zelf een afspraak te maken. Ik heb zelf Pfeiffer gehad, ik weet niet eens wanneer, maar de antistoffen zaten in mijn bloed, kwam ik 3 jaar terug achter. Toen ik 18 was kon ik amper trap lopen, fietsen, wandelen.Dit heb ik eigenlijk jaren gehad. Elke vorm van energie verbruik was al teveel, ik werd zelfs moe van eten verteren. Het is langzaam beter gegaan maar de marathon zal ik nog steeds niet lopen. Er waren jaren bij dat ik 5 x per jaar mijn bloed liet testen, en er kwam niks uit. Heel frusterend. Wat ik nu wel merk is dat als ik op mijn voeding let, geen koffie, weinig alcohol, zwarte thee, en biologisch eten. Zo min mogelijk synthetische zoetstoffen tot me neem, en daarnaast ook zo veel mogelijk straling vermijdt van laptop / gsm / wekkerradio, dat ik me wel een stuk rustiger voel en ook minder last heb van vermoeidheid. Je moet toch leren leven met het lijf dat je hebt, dus hou er maar een beetje rekening mee. Ideaal is anders want ik ben ook nog steeds best woest over mijn verziekte jeugd door oververmoeidheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa dat begrijp ik wel! Vooral na zoveel jaar.. ik vind het nu ook al zonde van me tijd maar ik moet gewoon echt me rust hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja trouwens, mijn dokter zei ook dat ik naar dat vermoeidheidscentrum kon gaan in Lelystad, maar als ik dat deed en zei het verklaarde als ´ME´ (wat ze nieteens kunnen aantonen), dat het ook in je medisch dossier komt te staan waardoor je later minder snel kan worden aangenomen op de arbeidsmarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft het een nieuwe werkgever niet te melden. Zelf ben ik niet zo dol op ME, omdat ze niks kunnen aantonen. Zelf kan je namelijk al veel doen met voeding en vitamine, en rust. En psychisch in rust zijn. Ik zou het in elk geval niet een reden laten zijn om niet naar het centrum toe te gaan.