Kan het zijn als iemand met autisme z'n autisme minder wordt of weggaat. En weet iemand als dat kan hoe dat kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps sorry .....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA u zou toch eens wat meer over deze handicap te weten kunnen komen.Via het internet.o.a.

Antwoorden (6)

Autisme kan niet minder worden of weggaan. Wel is het zo dat als je autistisch bent het kan zijn dat je er leert mee omgaan. Mijn broer blijft mij bijv. nog steeds verbazen hij is bijna 30 en heeft asperger. Vorige jaar heeft hij bijv uit zichzelf naar mij gebeld op mijn verjaardag. Dit klinkt als iets kleins maar voor mij was het heel bijzonder juist omdat hij niets begrijpt van emoties, gevoel en sociale vaardigheden. Omdat hij zichzelf steeds meer begint te begrijpen en ontdekt in welke dingen hij anders is dan anderen is hij nu juist meer gefocest op hoe andere mensen dingen doet en leert hij dit zichzelf aan. Het zijn misschien kleine stapjes voor buitenstaanders maar voor ons heel bijzonder. Dus nogmaals het kan niet minder worden of weggaan maar door acceptatie dat je het hebt kun je wel leren ermee om te gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik pas iets over gelezen. Ik weet niet meer waar. Ieder mens schijnt copieer neuronen te hebben. Onbewust boots je het gedrag van anderen na. Bij mensen met autisme komen die neuronen veel later op gang dan bij anderen. Dat zou dan de verklaring zijn voor hun solistische gedrag. Maar uiteindelijk worden die neuronen bij deze mensen toch ook actief en dan neemt het autisme af. Als ik lieg, dan lieg ik in commissie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook autistisch maar gewoon veel onder de mensen zijn en daardoor veel vaardigheden aanleren en niet vervagen door naar aparte verenigingen of scholen te gaan er zijn nog geen medicijnen of oplossingen tegen autisme het is een levenslange 'ziekte'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Autisme is een ongeneeslijke stoornis, maar het is wel mogelijk om jezelf manieren aan te leren om hiermee om te leren gaan. Zo kun je tegen de autisme-gerelateerde symptomen die je hebt manieren ontdekken zodat je hier minder last van hebt, als je jezelf aanleert dat je automatisch deze manier gebruikt bij het voorkomen van zo'n symptoom, heb je zelf bijna niet door dat je autisme hebt en zal je omgeving dit ook nauwelijks merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We komen steeds meer te weten over autisme en hoe het werkt. Er is pas nog een studie verschenen waaruit blijkt dat mensen met autisme pas rond hun 30ste volop gebruik kunnen maken van hun spiegelneuronen en zich dus beter in kunnen leven in hun omgeving. Ze komen sociaal dus veel later op gang dan de 'gemiddelde mens'.

Verder is het zo dat ze, als ze gemiddeld of hoog intelligent zijn, heus wel kunnen leren wat sociaal wenselijk is en hoe je minder last van je autisme kunt hebben.

Een driejarige met autisme die 20 x per dag hysterisch wordt omdat het leven eng is, kan er veel meer last van hebben dan een 17 jarige die zich gewoon lekker tegen z'n ouders afzet, dat zie ik thuis elke dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die laatste zin...zooooooo herkenbaar ;-))
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had mijn 30-jarige zoon even op msn vandaag, autisme, sorry mam , moederdag? Sand erover ok? Daarvoor heel veel verwijten. Blijft pijn doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens Kirstenwind: ook volwassenen zónder autisme reageren vaak zo.... Er staat nergens geschreven dat het makkelijk is ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo allemaal.Ik weet pas 2 jaar dat ik asperger heb.Ik heb nooit een baan kunnen houden!omdat ze iets vreemds aan me zagen.Ik heb altijd veel mijn best gedaan.,Anderen te begrijpen.Het lukte me vaak niet.Wij zijn niet alleen voor onszelf bezig.! Ik heb vrienden gehad .Die niet goed voor me waren,Het was nooit blijvend,..uiteindelijk ben je toch beter af alleen.Maar is niet altijd leuk hoor.Ik hoop zo het vooroordeel uit de weg te ruimen,om alle autisten over een kam te scheren.Dat wij alleen op onze eigen belangen uit zijn.
Autisme is momenteel wetenschappelijk gezien nog een aanname.
Iedereen die definitief dus een diagnose autisme stelt praat onzin wetenschappelijk gezien.
Helaas heeft de gezondheidswetenschap(industrie?!)
andere richtlijnen, zeker met problematiek in de psychologische sfeer. Erg grappig (niet dus) is in deze zin de autisme-diagnose "pdd-nos". Dit houdt namelijk in dat men autisme vermoedt, niet precies wetend wat autisme is, maar ook nog niet volgens de eigen richtlijnen kan omschrijven.
Autisme als stelling is een genetisch bepaald neurologisch probleem en aangezien men nog niet weet welk neurologisch probleem precies, is het niet te genezen.
Anderzijds rijst de vraag of dan de diagnosestelling autisme in bepaalde gevallen wel correct is. (gelukkig hebben we pdd-nos daarvoor)
Mocht nou blijken dat de gediagnosticeerde een psychologisch probleem heeft ipv een neurologisch dan is genezing of op zijn minst verbetering zeer wel mogelijk.

Inmiddels hebben overigens 4 van de 5 samenstellers van DSM IV, de handleiding voor diagnosestelling in dit verband, bedankt voor de ontwikkeling van DSM V wegens de misstanden in de diagnosestellingen en komt Dr.Allen Frances, 1 van die ontwikkelaars, er zelfs tegen in het geweer. Nog niet eens zozeer vanwege de diagnoses op zich overigens maar vanwege de explosie aan voorschrijvingen voor onterechte medicatie in dit verband.
Ik heb dit al eens eerder vermeld, maar oa het comite voor de rechten van de mens, het dagblad trouw en de politieke partij PvdA proberen e.e.a in dit verband onder de aandacht te brengen cq te bestrijden.
Geinteresseerden in wetenschappelijke publicaties kunnen hun licht opdoen bij het vooraanstaand medisch blad The Lancet voor officiele wetenschappelijke benadering.