In een vliegtuig als we gaan landen krijg ik op één oor een stekende pijn. Wat te doen ?

Vervolgens springt het oor dicht en hoor ik niks meer. De dag erna springt het dan weer open. Ik ben bij de huisarts geweest en deze gaf aan dat mijn buis van Eustachius wat nauwer is. Hij rade neusspray aan zodat het minder zou kunnen zijn. Iemand nog tips ? Earplanes werken ook niet.

Toegevoegd na 9 uur:
Kauwgom werkt ook niet en klaren lukt op dat moment niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Inderdaad moet je, zo'n 1/2 uur voor de landing, neusdruppels- of -spray nemen. En dan kan je aan de steward/stewardess vragen of ze "toeters" voor je willen maken : Koffiebekertjes met servetjes of tissues erin gepropt, en daar kokend water overheen gegoten.
Die zet je vervolgens tijdens het dalen en de landing over je oren. De hete damp maakt, dat je geen pijn zult hebben. Het dicht- en openspringen voorkom je er niet mee, maar je hebt beslist geen pijn.
Iedereen van het cabine-personeel deelt "toeters" uit als bij de landing bij iemand de tranen over de wangen rollen, maar dan is het eigenlijk al te laat.
Gelijk bij het begin van de daling druppelen, toeters erop, en "happy landing"!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

speciale dopjes gebruiken (alpine) er zit een speciale filter in. de kunt hem zelfs op maat knppen. te koop bij drogist en apotheek.

Toegevoegd na 30 seconden:
en natuurlijk kauwen, gapen, en drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een simpel maar goed middeltje is een kauwgom kauwen voor je gaat landen.

Voor de rest is het belangrijk om niet in je oor te gaan peuteren wanneer de pijn komt of wanneer je je oor weer open wilt hebben.
Er zijn nog een hoop middeltjes verkrijgbaar bij drogisten speciaal voor dit soort problemen, maar die ken ik niet uit mijn hoofd.
Kauwgom lijkt mij het beste 'redmiddel'.