Wat moet je nu doen?

Wat te doen als je alles zeker weet. Dat je weet dat zij de ware voor je is, en geen ander meisje die je de zelfde gevoel geeft.. Je bent al meer dan 2 jaar verliefd op haar.

Maar ze heeft al vanaf 1e dag "nee" gezegt en als je erover begint met haar is het gelijk van "nee hou op" en geen andere meid waar je verliefd op kan worden. Je denkt dag en nacht aan haar. Soms lukt het ff je gedachten op iets anders te richten maar voor je het weer weet denk je aan haar. En dat wil je dan weer niet, want je wilt haar vergeten. Maar ze volgt je in je gedachten, in je slaap en overal.

Wat te doen dan? Kan je dan niks doen of beter effe na een psygiater?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

Praat met een goede vriend of vriendin, die kunnen je vaak helpen, dat lucht heel erg op, ook als je zegt dat het echt moeilijk is voor haar maar dat ze wel moet luisteren naar de gevoelens van anderen, als het dan niet lukt vraag je een vriend het te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me heel moeilijk voor je als je al zolang gek bent op een meisje. Misschien is het beter haar te vergeten om wat afstand te nemen zodat je niet teveel op haar gefocust bent. Misschien hoop je dat ze van gedachte veranderd, maar vaak is het tegendeel waar (ik spreek uit ervaring) Probeer afleiding te zoeken om met anderen om te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook eens een man achter mij aan gehad 10 jaar! Ook al kreeg ik zelf een man en kinderen hij bleef gek op mij. Toen heb ik gezegd beter dat jij mij niet meer ziet en spreekt want jij moet verder met je leven. Heb hem daarna niet gezien. Weet ook niet hoe het gaat. Maar toch moet je op die manier verder ook al zit ze in je hoofd, eens op een dag zal je toch een nóg leukere vrouw tegenkomen die jouw hart en hoofd op hol brengt, ook al geloof je er nu niet in. Afleiding en leuke dingen doen is de beste medicijn. Probeer te vermijden waar zij ook komt.
Nee, voor verliefdheid is een psychiater niet de aangewezen persoon.

Je zult er zelf van af moeten komen.

Dat klinkt makkelijker dan het is. Dat weet ik.
Je moet de waarheid onder ogen zien.
Nee is nee.

Misschien heb je iets aan dit forum:
http://www.psychologiemagazine.nl.kpnis.nl/web/Forums/Forum-Relaties/Onbeantwoorde-liefde-1.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt raar, maar ga meer uit. Als je meer meisjes ontmoet, en ermee praat kun je misschien iemand vinden met de zelfde persoonlijkheid maar is ze leuker! Dit heet geluk en geduld.. Maar jammer dat de ware jou niet de ware vind. Ik zou naar een psycholoog gaan. Die kan je helpen om met je gevoelens om te gaan. Bijv. dat je niet in een depressie terecht komt.

Wens je veel sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij heeft het geholpen om in een dergelijke situatie een keer te praten met een psycholoog. Dat helpt en geeft duidelijkheid. Eerste goede stap is je dokter en die kan je doorverwijzen. Je kunt zelf ook zoeken op de site www.lve.nl Zie het als doel om vol van het leven te genieten en dit samen met een ander een plek te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je even haar onder vier ogen nemen en serieus je hart luchten, haar laten weten dat je dit écht kwijt moet, dat zou ze moeten begrijpen als jullie zulke goede vrienden zijn. Als het toch nee is, neem idd afstand. Het heeft geen zin om over haar te blijven dromen, als ze niet voor jouw bedoeld is. Ga idd meer uit, maar ga vooral door (zonder haar) met je leven. Hoe moeilijk het ook is. Er vast ook een vrouw voor jou, allen niet deze. Waarschijnlijk vind je een nog leuker meisje, het is nu misschien moeilijk, maar ik weet zeker dat jij wilt dat zij ook gelukkig is. En misschien is dat gewoon niet met jouw, daarom zal jij ook niet met haar gelukkig zijn. Dit is niet het einde van de wereld. Als je haar gewoon probeert te vergeten vind je vast iemand anders, nu lukt dat misschien niet, omdat je nog zo met haar in je hoofd zit. Gewoon afstand nemen, niet bellen niet afspreken, LEEF, blijf niet hangen bij een dingetje! Succes :)

- Psychiater is echt niet nodig.. lijkt me :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek je troost ergens anders, want dit wordt niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit meisje zegt duidelijk NEE.......!

Ga jezelf dan niet zitten pijnigen en neem afstand van dat meisje.
Het is voor haar vervelend maar voor jou ook, je kunt liefde nu eenmaal niet afdwingen.

Maak voor jezelf duidelijk dat je geen kans hebt en ga lekker op zoek naar iemand die jou wel leuk vindt.

Succes