jaren niet bij de tandarts geweest kan ik zomaar een afspraak maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
3.9K

Antwoorden (4)

Ja, dat kan, in het basispakket van je zorgverzekering worden de kosten niet gedekt, ook als je een aanvullende verzekering voor de tandarts hebt afgesloten, kan worden geweigerd dit te vergoeden, omdat je zo'n lange tijd niet geweest bent. Je bent dus vrij om een afspraak bij de tandarts te maken en de eventuele kosten zelf te betalen. Het is wel verstandig je gebit minimaal eens per jaar, weer onder controle te houden, omdat een gezond gebit, heel belangrijk is voor je algehele gezondheid, denk er ook eens over na, regelmatig een mondhygiëniste te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen kan naar de tandarts gaan .
Ongeacht hoeveel jaar je niet bent geweest .
Misschien is het wel handig om even te kijken in je verzekeringspolis hoe je verzekerd ben voor tandarts bezoek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U zult zich (als u dat nog niet gedaan heeft) allereerst moeten inschrijven bij een tandartspraktijk. De kans is zeer, zeer klein dat een tandarts u zal behandelen als u geen cliënt bent bij de betreffende praktijk (heeft o.a. te maken met verzekering).

Ik zou eens gaan rondkijken in de telefoongids of op het internet om een geschikte praktijk te vinden. Vervolgens zou ik me verder door hen laten informeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 minnen voor een goed antwoord?
Een plus van mij.
Ik belde de tandarts voormezelf en ik kreeg te horen dat ik me eerst moest inschrijven.
En dat ik bewijs van verzekering mee moest nemen bij inschrijving.
Klopt dus wat jij zegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel!
Het kan zijn dat je "eigen" tandarts je inmiddels heeft uitgeschreven. Mijn tandarts vertelde mij dat dat gebeurd als je langer dan 5 jaar niet bent geweest. Je kan hem/haar in ieder geval altijd even bellen om te vragen of je nog bij hem/haar terecht kan. Anders zul je inderdaad verder moeten gaan kijken.