wanneer krijgt een jongen zijn zwaardere stem , ik ben 15 en heb die nog altijd niet !?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

dat kan nog even duren hoor maar maak je niet druk, het kan duren tot je 18e.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het krijgen van de baard in de keel varieerd van 11 tot 16 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees gerust, ik had vroeger een jongen in de klas van 19 die nog een piepstem had. Toevallig een jaartje terug nog gesproken en dat is goed gekomen uiteindelijk.

Tijd zat dus nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nu 17 en krijg het nu ook pas;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En helaas blijft het een enkele keer ook achterwege, kijk (of luister) maar naar Marc Marie Huijbregts...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dan heb jij nog nooit de zangstem van Marc-Marie gehoord. Dat is echt een prachtige mannenstem. Misschien heeft hij zichzelf die hoge spreekstem aangeleerd, maar hij heeft echt wel een baard in de keel! Luister hier maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=nJsYegAUUVo
Kimath
12 jaar geleden
wat een geweldig stukje, die kan echt mooi zingen!
Dat is voor elke jongen verschillend meestal is het tussen de 11 en 16 maar er zijn ook jongens die het al eerder of later hebben . Dat ligt aan de hormonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Heb jij ooit een jongen van 11 of nóg jonger al met een zware stem gehoord? Die leeftijd klopt denk ik niet, 12 zal eerder de jongste leeftijd zijn....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriend van mij was 11 toen hij hem kreeg, dus kan wel kloppen.
Mijn vriend had baard in zn keel toen hij pas 13 was.
Ik ben nu ook 13 en ik heb et ook volgens mij want me stem gaat soms heel hoog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was hij pas 13 :0
Ben nu 15 ( net als de vraagsteller) en heb het nog steeds niet.