Ik ben erg vermoeid terwijl ik veel moet doen. Heeft iemand tips?

Ik heb een dochter van anderhalf en een zoontje van 3 maanden. Mijn zoontje is geboren via een spoedkeizersnee. Daarvan was ik (volgens mij) weer helemaal hersteld, maar toen ik vorige week weer begon met werken was ik na één dag bekaf! Ik vind mijn werk leuk, dus daar ligt het niet aan. Ik ben daarnaast aan het afstuderen.

Tijdens mijn zwangerschapsverlof heb ik ook veel gestudeerd, en toen ging het prima. Maar nu dus niet meer. Ik wil zo graag in de zomer klaar zijn, maar omdat ik zo moe ben kan ik me helemaal niet meer op mijn studieteksten concentreren. Weet iemand iets wat zou kunnen helpen? Ik heb volgende week al een massage geboekt, maar dat kan ik natuurlijk niet elke dag doen, ha ha...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Naast voldoende aan fysieke en geestelijke rust komen (zorgen voor bewuste ontspanning) kan je Floradix van Salus gebruiken. Dat is een oppeppertje wat veel zwangeren en pas bevallen moeders helpt om weer wat op de been te komen.
En misschien bij je huisarts even je Hb laten testen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Middeltjes! Daar ben ik gek op! ;-) Ik heb het meteen gekocht toen ik je antwoord gelezen had, en gisteren, vier dagen later, heb ik alweer een paar uur aan mijn studie kunnen werken. Je weet natuurlijk nooit helemaal zeker of het van dat spul komt, maar ik denk het wel! Bedankt!

Andere antwoorden (2)

wellicht nog een ijzer tekort? neem dan wat roosvicee ferro, dagelijks 1-2 glazen aangemaakt met water. sommigen vinden het lekker, sommigen niet, maar het werkt wel...
12 jaar geleden
natuurlijk kan de vermoeidheid een lichamelijke oorzaak hebben (ik zou idd even bloed laten prikken op ijzer en schildklierfunctie), maar als ik het zo lees vraag je ook wel erg veel van jezelf! twee kleine kindjes, net bevallen, dus nog volop aan het ontzwangeren, werken, studeren en dan ws ook nog je huishouden?! je bent pas 3 maanden geleden bevallen!!!
ik denk dat elke jonge moeder daar vermoeid van zou zijn!
ik weet waar ik over praat want mijn jongste is nu 5 maanden en ik ben ook nog regelmatig bekaf!
je schrijft dat het tijdens de zwangerschap wél ging, maar toen had je de baby er nog niet bij. Ik weet niet hoe jouw nachten zijn, maar die van mij zijn zelden langer dan zes uur en dat is toch wel kort te noemen.
misschien moet je het jezelf wat gemakkelijker maken en de lat wat minder hoog leggen.
als je persé wil afstuderen, moet je misschien (tijdelijk) hulp in de huishouding vragen of wat extra oppas voor de kleintjes, zodat je een keer goed uit kan rusten.
maak het in ieder geval iets makkelijker voor jezelf, zodat je weken iets minder druk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke + Gonzo! @ Hanneke80: Het ontzwangeren duurt (lichamelijk en geestelijk herstel) 9 maanden. Als je na je zwangerschaps- en bevallingsverlof weer gaat werken, moet je hier ook weer aan wennen en soms wordt je concentratie ("zwangerschapsdementie") en energiepeil nooit meer als voor je kinderen had... Leg je "lat" (misschien maar tijdelijk) iets lager!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk hebben jullie gelijk! Maar de kwestie is: ik ben nu aan het einde van mijn derde tijdelijke contract, wat betekent dat mijn werkgever mij in vaste dienst moet nemen als hij mij wil houden. Dat doet hij liever niet als ik mijn studie nog niet af heb. Daarnaast kan ik het financieel eigenlijk niet meer opbrengen om nog een jaar collegegeld te betalen. En ik ben er BIJNA! Ik moet dus gewoon nog even doorbijten (en nu dus eigenlijk niet eens op GV zitten, maar ik wilde jullie wel even laten weten dat ik jullie reacties waardeer) en dan ben ik van de zorgen studie/tijdelijke baan verlost. Het punt is dus eigenlijk gewoon dat alles nu even tegelijk komt: ik kan mijn kinderen niet opzij zetten, dat ik een keizersnee heb gehad is ook een feit en mijn werk en studie eisen ook aandacht op. Met heel goed plannen ben ik als het goed is over 2 maanden van de ellende af, maar tot die tijd is het inderdaad heel hard werken om studie, werk en huishouden met elkaar te combineren. Ik heb trouwens Floradix gekocht, en dat lijkt wel te werken. Ik heb gisteren alweer een paar uur nuttige dingen gedaan voor mijn afstuderen.