Hoe kan het zijn dat ik 9 van de 10 keer al weet wat mensen gaan zeggen?

Hoe kan het zijn dat ik 9 van de 10 keer al weet wat mensen gaan zeggen? Is dit gewoon psychologies of word ik gewoon gek!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (11)

Dit komt omdat je ervaring opdoet met emoties ik heb hetzelfde als je iemands gezicht ziet veranderen in een zielig gezicht dat weet je dat hij gaat huilen dit wist je als baby niet dit is misschien een slecht voorbeeldaar zo gaat het wel in de maatschappij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zit je in een voorspelbare omgeving.
Een andere reden kan zijn dat je als je ergens op gaat letten je vooral die dingen onthoudt die aan je verwachtingen voldoen; vergelijkbaar met als je net een Honda hebt gekocht dat je dan overal Honda's ziet rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je linker hersenhelft is waarschijnlijk iets sneller als de rechter. Je hersenen hebben van de linker helft dan al wat doorgekregen waardoor je weet wat er gezegd is, daarna registreerd je rechter helft dit pas terwijl je het al gehoord hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ervaar je elk gesprek dus als een soort deja-vu. Komt dat voor?
Ik denk niet dat je gek wordt. Het is meestal dat mensen heel vaak dezelfde dingen vragen zonder dat ze er echt bij nadenken. Maar het is ook soms dat ze het raden en dat ze het soms gewoon goed raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, Het gebeurt ook op mijn werk. Ik werk in een friettent en weet meestal van te voren al wat ze bestellen. Ook al ken ik de mensen niet!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is eigenlijk best wel cool he. Als ik dan met mijn vriendin door de stad loop en ik kijk haar aan dan beginnen we tegelijke tijd te lachen.
Dit heeft te maken met nonverbale communicatie. Jij hebt deze 'gave' (heb even geen ander woord ervoor) blijkbaar goed ontwikkeld. Misschien heb je iets aan het boek: de geheimen van nonverbale communicatie. Kun je bestellen op bol.com. Succes ermee :) wees er trots op zou ik zeggen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen lezer, kan dit misschien te maken hebben met mijn ADD?
Omdat diegene heel voorspelbaar is. Of je hebt veel levenservaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vraag, weet je nu ook wat ik ga zeggen??

..

Nee, gek word ge niet. Het is een gave of 6de zintuig noemen ze.
Dat is toch iets goed he :) had ik het maar.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is heel normaal want misschien heb je het vaak zelf al een keer gevraagt of je raad het gewoon ik ben zelf sneller dan de tv :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik 16 was is dit pas begonnen. Maar 't word alleen maar sterker! Nu ik weet dat dit niet gek is vind ik het zelfs wel wat leuker! Zal is wat vaker Lingo kijken misschien kunnen we een wedstrijdje houden haha!
Nee hoor, dit is volkomen normaal. De meeste mensen zijn heel voorspelbaar. Veel gesprekken lopen vaak ook op dezelfde manier. Tevens is het zo dat je het soms niet weet wat iemand gaat zeggen, of dat je het aan het verkeerde eind hebt, maar die keren vergeet je dan. Dat heeft ermee te maken dat je dan niet graag wil falen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik houd het erop dat je gewoon een goed ontwikkeld gevoel hebt hoe mensen zich gedragen. En hoe voorspelbaar ze ook zijn

Ik zou het niet duidelijk laten merken aan mensen dat je dat hebt.

Kan kwaad bloed zetten.

Dofa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk interesseren mensen je en voer je veel gesprekken. Je krijgt dan steeds vaker een 'déja vu', het gevoel dat je dit al eerder hebt meegemaakt en ook het vervolg al kunt voorspellen.
Ik heb hetzelfde en dit komt omdat mensen, als je je er open voor stelt en meer van ze wilt weten, heel voorspelbaar zijn. Ik zie aan de ogen al, wat voor type en de stemming waarin deze verkeert, ik voor me heb.
Dan voel je al aan welke kant het gesprek op gaat en daar horen meestal standaard woorden cq. uitdrukkingen bij. Jij hebt dus ook een goed empatisch vermogen en zou misschien ook een goed psycholoog kunnen zijn.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies +1