Hoe wil Bill Gates 'overbevolking' tegen gaan met vaccinaties, gezondheidszorg en nog wat dingen?

Ik zag een filmpje op youtube waarin Bill Gates de bevolking of de bevolkingsgroei, dat is niet helemaal duidelijk, met 10-15% wil verminderen door vaccinatie, gezondheidszorg en geboortebeperking.
Dat je door geboortebeperking de bevolkingsgroei kunt remmen snap ik, maar door gezondheidszorg en vaccinatie dat klinkt wel heel raar. Zegt hij hier niet gewoon dat hij mensen wil vermoorden?

Toegevoegd na 32 minuten:
Hij wil hiermee de CO2 uitstoot verminderen en hij heeft het over de bevolking in het algemeen, niet alleen over afrika.

Toegevoegd na 4 uur:
De link
http://www.youtube.com/watch?v=EKIl34rV-3o

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe haal jij uit 'vaccinatie, gezondheidszorg en geboortebeperking' de boodschap 'ik wil mensen vermoorden'? Dat vind ik wel een héél grote denksprong, leg een uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit serieus bedoeld?
Misschien moet je mijn stukje nog een keer lezen.
Ik zeg namelijk niet dat ik uit ‘vaccinatie, gezondheidszorg en geboortebeperking’ de boodschap ‘ik wil mensen vermoorden’ haal, ik zeg dat ik dat haal uit " 'het remmen van de bevolkingsgroei'/'verminderen van de bevolking ' met 10-15% door middel van nieuwe vaccinaties, gezondheidszorg en geboortebeperking"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, wat jij wil, dan typ ik het hele riedeltje uit: hoe haal jij uit "'het remmen van de bevolkingsgroei’/‘verminderen van de bevolking ’ met 10-15% door middel van nieuwe vaccinaties, gezondheidszorg en geboortebeperking" de boodschap "ik wil mensen vermoorden"? Het is het 'door middel van' dat hier belangrijk is. Als hij zou zeggen 'ik wil de bevolking/bevolkingsgroei verminderen door middel van genocide', dan is het duidelijk dat hij mensen wil vermoorden. Maar de middelen die hij voor zich ziet zijn vaccinaties, gezondheidszorg en geboortebeperking. En daar komt geen moord aan te pas. Je hoeft ook helemaal niemand te vermoorden om op lange termijn de bevolking/bevolkingsgroei te laten dalen. Mensen gaan helemaal vanzelf dood als ze oud zijn. Dus is het een kwestie van minder mensen bijmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil weten hoe hij dat wil bereiken met dingen die leven zouden moeten verbeteren.

Het beste antwoord

Bil gates weet het ook niet?Lijkt me zo..?!..En doet alleen gewichtig....Hoe overbevolking tegen gaan?Ja ik denk inderdaad dat geboorte beperking het beste is.Maar mensen door vacinaties vergiftigen...Jee ja een idee......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nu is het in veel arme landen nog zo dat mensen slechte toegang tot gezondheidszorg hebben en de kindersterfte heel hoog is. Dat is natuurlijk verschrikkelijk, maar mensen houden er ook rekening mee bij hun kinderwens.

Bill Gates wil waarschijnlijk aangeven dat als de gezondheidszorg verbetert, mensen vanzelf minder kinderen gaan maken. Ze beseffen dan dat het voor de oudedagsvoorziening niet meer nodig is om een stoet kinderen te krijgen zodat er tenminste een paar over blijven die voor jou kunnen zorgen als je oud en hulpbehoevend bent, en dat het voor hun eigen welvaart en welzijn beter is om aan geboortebeperking te doen.

Dat is hier in Europa ook gebeurd, er stelt zich een nieuw evenwicht in, de groei neemt af en uiteindelijk gaat de bevolking zelfs absoluut dalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar zijn die vaccinaties voor nodig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te zorgen dat meer kinderen hun eerste jaren overleven. De kindersterfte daalt. Zodra de mensen daar vertrouwen in krijgen, neemt het geboortecijfer af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, maar is het dan niet zo dat de bevolkingsgroei gelijk blijft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal niet owned. In Westerse landen waar deze ontwikkeling al heeft plaatsgevonden hebben we gezien dat de bevolkingsgroei in de praktijk niet hetzelfde bleef, maar daalde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar Gates had het niet alleen over afrika, hij wil de co2 uitstoot verminderen met de genoemde middelen.
Die arme afrikanen waar jullie het over hebben stoten helemaal niet zoveel co2 uit, de VS daarentegen stoten heel veel uit, Bill Gates is zelf ook niet de zuinigste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zal met het laten afnemen van de bevolkingsgroei de CO2-uitstoot op de lange termijn willen beperken. Hij kan de CO2-uitstoot er niet mee verminderen, hij kan wel de groei van de CO2-uitstoot beperken. Als je met je vraag wil beargumenteren dat zijn denkbeelden het probleem over-simplificeren, heb je gelijk. Je doet dat wel op een hele onhandige manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij wil een co2 uitstoot van nul en daarvoor heeft hij de formule CO2=P*S*E*C
P = aantal mensen op aarde
S= diensten per persoon
E= energie per dienst
C= co2 per eenheid energie
een van die factoren moet bijna 0 worden, helaas laten de filmpjes alleen de P en S zien. De S hoeft niet naar beneden vindt Gates, de diensten zijn goed, hier vallen de TV, eten etc. onder. De P moet wel omlaag van hem.
Wat Bill zegt is: als we niets doen stijgt de bevolking van nu 6.8 miljard naar ongeveer 9 miljard. Bij dat aantal zal de bevolking niet meer groeien.

Vervolgens zegt Bill dat door vaccinatie, gezondheidszorg en 'reproductive health services' die 9 miljard wel eens 10 tot 15% lager kan zijn. Dus bij 10% maar ongeveer 8.1 miljard mensen en bij 15% wel 7.65 miljard mensen i.p.v. die 9 miljard.

Hier in Nederland wordt er goed gezorgd voor oude mensen, thuiszorg, de dokter, verzorgingsthehuis, goede medicijnen, ziekenhuizen, enz. Maar de ongeveer 3 miljard mensen die NU in armoede leven die hebben dat allemaal niet maar ze worden wel allemaal oud en misschien ziek. In hele grote delen van de wereld worden oude mensen verzorgd door hun kinderen.
Dus: als je meer kinderen hebt is de kans dat als je oud bent je door je kinderen verzorgd kan worden groter. Vijf kinderen samen kunnen misschien wel die dure medicijnen betalen.

Omdat die 3 miljard mensen NU al arm zijn kunnen ze dure medicijnen voor hun kinderen niet betalen. Dus sterven er meer kinderen dan hier in Nederland. Bijvoorbeeld aan ziektes waar wij wel voor worden ingeënt. (Vacinatie). Nu worden er in zo'n gezin misschien wel 7 kinderen geboren waarvan er mischien 1 of 2 of misschien wel 3 overlijden voor hun zestiende.

Wat Bill wil is dat er minder kinderen sterven, dat de gezondheidszorg voor ouderen en jongeren goedkoper wordt en NIET alleen op de kinderen neer komt. Daardoor zijn oude mensen minder afhankelijk van hun kinderen voor hun verzorging.

Wat Bill eigenlijk een beetje hoopt is: door betere gezondheidszorg worden gezinnen kleiner. En daardoor groeit de wereldbevolking minder snel. (En heel veel wijze mensen zeggen dat dat ook zo is).

En dan?
Je bent gelukkig met je partner, hebt al 2 gezonde kinderen, die straks naar school moeten. Dan wil je geen derde kind meer. Want je weet dat er een goede dokter en een goed ziekenhuis in de buurt is voor als je oud bent en voor nu.

Maar hoe zorg je dat dat derde kind er niet komt?
Juist! Door gebruik van een condoom, door de pil, het spiraaltje of door een sterilisatie van hem of van haar.
En dat is wat Bill zei: reproductive health services... de pil, het condoom, het spiraaltje of misschien wel de sterilisatie!
Goedkoop en voor iedereen toegankelijk!

Best slim van Bill, toch?

Toegevoegd na 7 minuten:
Oh ja, net als de kunstmatige bevruchting, de echo, het testen op afwijkingen bij het ongeboren kind hoort abortus ook bij
' Reproductive Health Services'.