Hoeveel geld geef je aan iemand die 60 jaar wordt?

Wij zijn uitgenodigd voor een verjaardag met brunch van de buurman. Wat is een redelijk bedrag om cadeau te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
25.8K

Antwoorden (11)

0 Euro ik geef nooit geld aan verjaardigen en kado's. Maar aan de andere kant hoef ik van andere ook helemaal niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou als je met zijn tweeen gaat 25,00 euro geven ja samen dan,met lege handen aankomen doe je normaal niet .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een of twee theaterbonnen is altijd leuk of denk aan 17,50 euro in enveloppe aan een bloemetje .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geldbedragen zijn bij de ene persoon altijd goed, bij de ander altijd fout. Dus eigenlijk doet het er niet toe. Het hangt er vooral erg vanaf hoe goed je de persoon kent, en wat voor iemand het is.

Wat je beter kunt doen, is gewoon iets origineels bedenken. Lastiger, tijdrovender, maar wel leuker... Iets voor in de tuin bijvoorbeeld, of een bloemetje, of misschien een goede CD of een tweetal boeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga je aleen, 20.= of samen met je partner 40.=
20.= p/persoon lijkt me redelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Géén geld, is zo saai.
Als je met 2 personen gaat : een staatslot van € 25,-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Nee, een staatslot is fout. Als er een miljoen op valt vergeef je dat jezelf nooit. Als er niks valt heb je eigenlijk niks gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat toch om het gebaar...?
paulus811
14 jaar geleden
Zeg je dat ook als er een miljoen valt op het lot dat je hebt weggegeven aan je buurman?
Ik neem aan dat de buurman ook wel eens bij jou geweest is, pas je aan bij wat hij geeft. Als je teveel geeft voelt hij zich wellicht opgelaten om jou volgende keer minder te geven. Ik ga er van uit dat hij het niet echt nodig heeft, eigenlijk is geld te saai en getuigd van weinig creativiteit.
14 jaar geleden
Laatst zag ik een reclame van de Nationale Tijdschriftenbon.
Jij kunt zelf het bedrag bepalen (van 10 tot 50 euro) en de ontvanger kan zelf zijn favoriete tijdschrift kiezen (keuze uit 350 verschillende!) Afhankelijk van de prijs van het blad en de hoogte van het bedrag krijgt men een aantal exemplaren. Na afloop van de bon eindigt automatisch het abonnement.
Mij zou het wel aanspreken om het kado te krijgen, maar de gelegenheid is voor mij inmiddels voorbij. (ben 62)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou bij de slijter een of twee lekkere flessen wijn kopen en die in een kistje laten doen.
Dit is leuker dan geld geven..en zo kun je het bedrag aanpassen aan je eigen budget. ;)
En een klein bloemetje voor de gastvrouw erbij is altijd leuk. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind 20 euro altijd een keurig bedrag, niet te weinig, maar ook zeker niet overdreven veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het af hangt in wat voor buurt/huis de buurman woont. Als je een gigantische kast van een huis hebt is het misschien raar als je met 5euro aan komt zetten. Terwijl je als je in een klein huurhuis woont het bedrag natuurlijk lager kan zijn.
Ten alle tijden gaat het om het gebaar. Een bos bloemen, fles wijn zoiets kan altijd. Een goed boek kan ook nooit kwaad, ik denk dat je zelf beter weet wat voor buurman je hebt en waar hij van houdt.