silicone hydrogel lenzen of normale zachte lenzen?

ik heb nieuwe lenzen nodig en wat blijkt was dat ik last had van mijn traanbuis omdat ik mijn normale lenzen langer dan een maand had gedragen, de advies van de dokter was om silicone lenzen te kopen, dus nou zit ik op proeflenzen, maar eerlijk gezegd merk ik geen ene verschil op, de silicone lenzen drogen nog steeds uit als je ze te lang aan hebt, is dit niet gewoon een manier van de opticien om gewoon winst te maken en mij voor de gek houden want silicone lenzen zijn duurder dan de normale zachte lenzen. ik heb wat advies nodig van iemand met wat ervaring.

Thanks:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

De Silicone hydrogel lens is de laatste uitvinding op het gebied van contactlenzen. Ze laten significant meer zuurstof door dan de traditionele zachte hydrogel contactlenzen. Dit maakt dat zuurstof via de lens het hoornvlies bereikt. Dit maakt de lens comfortabeler waardoor u de lens langer kunt dragen. Sommige silicone hydrogel lenzen worden gedragen voor een maand zonder ze uit te doen.

Hoe werk de silicone hydrogel lens?
De zogenaamde hydrogel polymeren in normale zachte lenzen laten water toe tot het oog. Het water draagt zuurstof met zich mee dat uw oog laat ademen, zelfs wanneer uw oog wordt bedekt door een lens. De hoeveelheid zuurstof dat een oog kan verkrijgen wordt bepaald door de hoeveelheid zuurstof dat het water met zich mee kan brengen. Siliconen zorgen ervoor dat het zuurstof uw oog zowel direct als via het water bereikt.

Wat zijn de voordelen van silicone hydrogel lenzen?
Het belangrijkste voordeel van silicone hydrogel lenzen is dat ze 30 dagen gedragen kunnen worden. Omdat de siliconen in de lens zoveel zuurstof toelaten tot uw ogen, tot wel 7 keer de hoeveelheid van normale zachte contactlenzen, kunnen dragers de lenzen continu inhouden tot 30 dagen met relatief gering gevaar voor infecties of andere oogaandoeningen.

Omdat de lenzen minder water nodig hebben, zullen ze minder snel uitdrogen wat resulteert in comfort en gebruiksgemak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook over gegaan van zachte lenzen naar siliconen hydrogel lenzen en de laatsten bevallen mij beter. Na een lange dag in de airco willen ze nog wel eens blijven "kleven" maar daar gebruik ik Vaporeyes voor naar volle tevredenheid. Dit spray ik een paar maal daags in mijn ogen en daar heb ik heel veel baat bij.