Ruzie thuis, moeder wil me uitschrijven kan nergens heen wat moet ik doen?

Ik ben al 23 en woon door omstandigheden nog thuis. Mijn moeder is verslaafd aan alcohol en heeft borderline en is gewoon heel moeilijk. Elke dag verteld ze me weer dat ik niks ben, dat ze spijt heeft dat ze kinderen heeft genomen. Ze heeft me al tien keer uit huis gegooid en elke keer mocht ik terugkomen. Ik ben weer mijn werk kwijt omdat het me niet altijd lukt om te gaan. Ik weet nooit waar ik dit keer weer ben. Vrienden heb ik niet.

Nu ben ik het echt zat maar weet iemand waar ik heen kan gaan. Of er instanties zijn die me kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Als eerste stap zal ik zetten om met de huisarts te gaan praten, deze kan je doorverwijzen naar een goede instantie die je kan helpen. Ik denk dat je moeder ook hulp kan gebruiken. Vertel de huisarts over je woonsituatie en wat er aan de hand is met je moeder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja die zijn er vast wel, informeer eens via de sociale dienst. Of via stichting MEE.
anneliez
12 jaar geleden
In welke gemeente woon je? Elke gemeente heeft hiervoor (dus voor jou!) hulpverleningsinstanties. Bijvoorbeeld een SMD (sociaal maatschappelijke dienst), een streetcornerwork, GGD of een andere instantie.
Mocht je er niet uitkomen geef maar een gil, ik werk toevallig in die sector en weet wellicht wel waar je zou moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zij altijd wel mensen die bereid zijn je te helpen, gewoon vragen of je ergens tijdelijk kan wonen. Want die instanties zijn volgens mij ook niet de vlotste. Als je t echt niet meer weet voeg me maar toe dan help ik je meezoeken makaveli_slk@hotmail.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht het echt zover komen meld je dan bij de daklozen opvang die hebben crisisplaatsen daar mag je 10 nachten slapen en vandaar uit krijg je meteen de hulp die je nodig hebt
en bij NEOS mocht je dat daar ook hebben kunnen ze je ook helpen met onderdak werk en financiën