Hoe komt het dat ik na het stoppen van de pil (ruim twee-en-een-halve maand geleden) niet meer ongesteld ben geworden?

Ik heb niet eens zo lang de pil geslikt, zeg maar zo ongeveer 6 maanden slikte ik de pil (ik was net getrouwd en wilde niet meteen zwanger raken). Ik werd voorheen al onregelmatig ongesteld, maar dat was altijd zo bij mij. Na het stoppen met de pil kreeg ik alleen maar wat bruine afscheiding die niet langer dan twee dagen duurde en sindsdien ben ik niet meer ongesteld geworden. Herkent iemand zich hierin en kun je mij dan wat bruikbare tips geven? Van zwangerschap is geen sprake (ik heb twee testen gedaan, beiden negatief)

Groetjes, TL

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

De pil blokkeert je cyclus totaal, als je dan stopt moet hij weer op gang komen. Dat kan even duren.

Als je na drie maanden nog niet ongesteld bent, ga dan even langs de huisarts om te overleggen. Er zijn medicijnen (maar dat zijn wel paardenmiddelen) die je cyclus geforceerd op gang kunnen brengen, of de beste optie kan zijn om toch af te wachten.

Ik heb dit zelf ook gehad toen ik met de pil stopte. Omdat ik op dat moment geen actuele kinderwens had, adviseerde de dokter om het een jaar de tijd te geven. Vlak voordat dat jaar voorbij was, werd ik weer uit mezelf ongesteld. Overigens is het wel een uitzondering dat het zó lang duurt, dat hoeft bij jou helemaal niet zo te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve Suzy, heel hartelijk dank voor je antwoord. Ik begon me zorgen te maken om de gekste dingen, dat ik bijv. onvruchtbaar ben geworden. Fijn om je reactie te hebben mogen lezen. Dikke zoen!