Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag thuiszorg zonder aan te geven niet komen opdagen omdat het een feestdag is ?

Ik heb 3x in de week hulp van thuiszorg met douche en aankleden omdat op die dagen mijn vriend er die dagen niet is. Maar vanochtend kwamen ze niet. ik om 12 uur toch maar bellen waar ze bleven. Werd mij verteld dat omdat het 5 mei is dus een feestdag er geen thuiszorg zou komen. Kan dit zomaar ? Dit hebben ze mij niet verteld .. Wel zeiden ze dat mensen die elke dag thuiszorg zouden hebben dat ze daar wel zouden komen. Dus met andere woorden zou ik gewoon maar in mijn ochtendjas de hele dag rond mocht lopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

wat een larriekoek verhaal.
Thuiszorg werkt 7 dagen per week, 5 mei, kerst nieuwjaar, koninginnedag, pinksteren, pasen etc etc.

Totaal niet netjes van de thuiszorg dat ze je dit niet hebben laten weten, buiten het feit dat het een larriekoek verhaal is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies. Ik vind het zelfs een klein beetje onbeschoft van de thuiszorg.
Hoe kan een cliënt nu weten wanneer er wel of geen zorg gegeven wordt,... Ik zelf zou er ook vanuit zijn gegaan dat ik gewoon zorg zou krijgen, wanneer ik bijvoorbeeld op 5 mei (wat tegenwoordig in de meeste bedrijven slechts 1 keer per 5 jaar een vrije dag is) gewassen zou moeten worden. Wie weet nou??? dat dit standaard is in de zorg. En dat is ook niet standaard in alle thuiszorginstelling van toepassing hoor.
Als ze dat als argument geven, dan is dat gewoon larie de larie koekus. Onzorgvuldig van de thuiszorg om dit niet te melden!

Andere antwoorden (1)

De overheid en semi overheden hebben elk jaar vrij op 5 mei. De thuiszorg heeft ook vrij maar is wel bereikbaar en voor elke dag thuiszorg gaat die ook gewoon door. Je moet een rooster hebben waarop staat dat 5 mei geen thuiszorg zal komen.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding