wat moet ik doen om goed uit me buik te kunnen ademen?? want ik heb hyperventilatie

ik adem van uit me midden borstkast.. niet van uit me buik en dat moet wel.. wie kan me helpen

Toegevoegd na 44 minuten:
ben er al mee naar de huisarts geweest..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De huisarts kan jou helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben al bij de huisarts geweest.. en die zij dat ik van uit me buik moest ademen maar ja ik heb ff tips nodig hoe je dat doet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.ademtherapie-aos.org/
Misschien heb je hier wat aan.
Ademtherapie is meer dan goed ademen en goede ontspannen buikademhaling kun je niet zo makkelijk via het internet leren. Spanningen in spieren loslaten hoort er ook bij.

Antwoorden (5)

Ga op yoga, daar wordt ook aandacht besteed aan de ademhaling.
11 jaar geleden
Ik heb hiervoor ademhalingsoefeningen geleerd bij een kinesist. Wat ook kan helpen is jouw hand op jouw buik leggen en ervoor zorgen dat, wanneer je inademt, jouw buik "opzwelt", en "ontzwelt" wanneer je uitademt. Dat helpt toch bij mij.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door te beginnen met het begrijpen van hoe die buikademhaling gaat. Dan gaat het gemakkelijkst door als je 's morgens net wakker bent geworden nog even te blijven liggen en je te realiseren hóe je dan ademhaalt. Want in je slaap gebruik je automatisch de buikademhaling. Voel hoe je buik uitzet en weer langzaam inzakt. Dat is het principe. Ga dat dan proberen te herhalen als je bent opgestaan. Rustig diep inademen terwijl je buik uitzet. En heel langzaam uitademen.
De eerstvolgende keer dat je gaat hyperventileren zal je het waarschijnlijk nog niet meteen toe kunnen passen. Gebruik als hulpmiddel om te kalmeren een plastic zakje bij het in- en uitademen. En probeer aan je buik te denken. Succes!
Amadea
11 jaar geleden
er zijn best veel specialisten die je daar mee kunnen helpen door een cursus te volgen. waarna je hier totaal van afkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yoga is inderdaad een goede optie zoals hierboven word gezegd. Hyperventilatie heeft vaak een grote relatie met spanning/stress misschien is een cursus Mindfulness iets voor je.