Hoe lang word ik later?

Ik ben 163, ik ben pas 12. Ik ben een jongen, mijn vader is 188 cm, en mijn moeder 177. Weet iemand hoe lang ik later wordt? Niet te lang, hoop ik...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

188 + 177 = 365 : 2 = 182, 5. Aardig lang ! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke lengte toch voor een volwassen man?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yup, hoe lang je word, de berekening zit er natuurlijk altijd wel ietsjes naast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lengte van vader en moeder is maar een heel grove indicatie voor de uiteindelijke lengte van hun kinderen. Als je al ziet dat zijn vader 188 cm is, dan zal die jongen daar eerder nog overheen gaan, dan er 6 cm onder blijven, zeker gezien zijn huidige lengte van 163 cm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het zo geleerd met wiskunde, en bij mij klopte de berekening ook, en bij die van mn broer ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bij mij klopt het helemaal niet. En nu ik er over nadenk: bij mijn zus en broer ook niet.
Maar een paar voorbeelden zegt helemaal niets. Het is een gegeven dat lengte erfelijk is en dat je dus naar de lengte van je ouders zou kunnen kijken om na te gaan of je zelf klein of groot wordt, maar het blijft een nogal grove indicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet jij dan wel de goede berekening, want dan heb ik de verkeerde :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen berekening, was het maar zo simpel.
Jouw berekening klopt (zo ken ik hem ook van vroeger), maar is een grove indicatie van hoe lang iemand uiteindelijk wordt. Als de berekening 180 cm zegt, kan de persoon uiteindelijk ergens tussen de 172 en 188 cm worden. Die 172 en 188 zijn overigens maar voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze berekening slaat helemaal nergens op. Dat zou betekenen dat mensen gemiddeld niet langer worden.
En moet je dit ook doen voor vrouwen of heb je daar een andere berekening voor? Het zou ook betekenen dat kinderen allemaal dezelfde lengte worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo staat ie wel in het wiskunde boek dus ! en wil je aub je profielplaatje veranderen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat staat in het wiskundeboek om je rekenen uit te leggen, niet om je op een goede manier te laten berekenen hoe lang iemand wordt. Daarvoor moet je bij het vak biologie zijn. En waarom moet ik mijn profielplaatje veranderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga je dat ook nog vragen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat je de lengte kan berekenen door het gemiddelde van de vader en de moeder te nemen. Stel, je wilt de gemiddelde lengte van de kinderen uit je klas weten. Dan kun je alle lengtes optellen en delen door hoeveel kinderen je in je klas hebt. Maar dat betekent niet dat de kinderen allemaal die lengte zullen krijgen. Dat is dus ook niet het geval als je lengte moeder + lengte vader : 2 doet. (Maar omdat ik denk dat je het wel goed bedoelde krijg je gewoon een plusje van mij)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie niet in wat er mis is met mijn plaatje. Nog nooit klachten over gehad ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat staat er dan op het plaatje volgens jou ?
Er bestaan zogenaamde groeicurves, waarbij de ontwikkeling van de lengte van gemiddelde jongens/meisjes in een grafiek gezet wordt.
Op http://www.kindengroei.nl/site/index.php?id=36 vindt je zo'n grafiek.
Als je in de grafiek kijkt bij 12 jaar en je gaat naar boven, dan kom je in de grafiek uit bij het derde lijntje van boven. Als je dit lijntje volgt tot aan het einde, rechts, dan zie je dat je uitkomt op 190 cm.
Dat houdt in dat als je kijkt naar gemiddelde jongens die op hun 12e jaar 163 cm lang zijn, zij uiteindelijk 190 cm lang worden.
Maar let op: dit zijn gemiddelden, dit wil niet zeggen dat het voor jou ook geldt. Maar klein zul je in ieder geval niet eindigen.