doet een tampon pijn als je het voor de eerste keer inbrengt???

ik ben bang om een pampon intebrengen.
doet het geen pijn als je het voor de 1ste x inbrengt?
wat voel je?
en welke tampon is het beste?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

De eerste keer dat je een tampon inbrengt, is meestal een heel gestuntel. Doe het daarom thuis en neem er de tijd voor. Sluit je bijvoorbeeld op in de badkamer. Het inbrengen van een tampon gaat het makkelijkst wanneer je flink bloed verliest. Het bloed maakt de vaginawand gladder waardoor de tampon gemakkelijker naar binnen glijdt. Breng daarom je eerste tampon bij voorkeur in op een dag dat je flink bloedt. Als je eenmaal weet hoe het moet, dan lukt het ook op de dagen dat je minder bloedt.
Het voor de eerste keer inbrengen van een tampon kan wat pijnlijk zijn. Dat kan komen doordat de vaginawand nog strak is of doordat het maagdenvlies misschien een beetje beschadigd wordt (een tampon kan je overigens niet ontmaagden). Maar meestal komt het doordat je te gespannen bent en onbewust de spieren rondom je vagina aanspant. Probeer je daarom te ontspannen als je de tampon inbrengt. Soms helpt het wanneer je heel zachtjes perst (alsof je moet poepen) op het moment dat je de tampon inbrengt.

Als het je niet lukt om een tampon met je vinger in te brengen, dan kun je proberen of het met een inbrenghuls wel lukt. Lukt het dan ook niet, dan kun je altijd hulp en advies vragen aan bijvoorbeeld je moeder, een vriendin of de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke zottekop geeft een min voor een zo duidelijk en uitgebreid antwoord.
+

Andere antwoorden (3)

Ob , probeer eerst met mini, dat kan eerst een beetje naar voelen , maar je went er vanzelf aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
libresse heeft tampons met huls. Deze zijn een stuk makkelijker in te brengen. Je kan ook een min proberen zodat je rustig kan wennen aan het gevoel. Bij sommige vrouwen doet het zeer en bij andere niet. Je zal het even zelf moeten proberen. Je kan het ook onder de douche doen wellicht ontspan je dan wat meer.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het voelt wat raar , appart maar ik vond het geen pijn doen