Waarom kopieren mensen gedrag?

Trendsetten, media na doen, gedrag kopieren etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dat zit in de natuur / het DNA van de mens. We willen meegaan en ons onderscheiden, bijvoorbeeld door aan te tonen dat we op de hoogte zijn van de nieuwste trends.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Om aan te geven dat ze bij de groep (willen) horen.
Omdat ze tegen iemand opzien en hetzelfde willen zijn als het idool.
Omdat ze geen eigen mening hebben
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ze die wel hebben worden ze meteen voor ''vreemd'' of ''apart'' gezien.
ik kan het weten.
Trensetten is niet kopieren, dan ben je immers degene die het voortouw neemt.
Verder is het inderdaad erbij willen horen, niet apart willen zijn, geen eigen smaak hebben.

Je hebt ook een groep "copycats" die gaan crimineel gedrag nadoen. Zoals nu helemaal "in" is: coniferen in de fik steken. Dat is dus gewoon heel sneu en zeer oncreatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Snoezelaar;

Omdat veel mensen niet het lef of de fantasie hebben om zelf iets nieuws te proberen en daarmee op te vallen. Of ze imiteren fantasieloze mensen juist omdat ze zelf niet op willen vallen.