Wat moet moet ik doen om mijn verdriet te overwinnen?

Omdat ik zo veel van dieren hou heb ik veel verdriet.
Toen van mijn 9 kuikentjes 1 kuiken dood ging was ik echt veel te droevig en stilletjes aan gingen al mijn kuikentjes dood. Daarna nog 2 kippen van mijn 4 kippen.
Ik stopte maar niet met huilen daarna ging 1 van mijn 2 honden ook dood.
Elke keer dat ik daar aan denk komen de tranen uit mijn ogen en dat is minimum 4 keer per dag.
Elke dag denk ik aan hun en elke keer vraag ik me af waarom dit mij is overkomen want als de kat van onze straat naar een andere plek was geweest wagelde mijn kippen en kuikentjes zeker nog rond.
Kan iemand mij helpen om mij af te lijden?
En kan iemand mij helpen om een manier te vinden om de katten en vossen weg te houden van de buurt van mijn kippen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet er toch echt mee om leren gaan. De dood hoort onherroepelijk bij het leven. En misschien is dat wel een van de redenen waarom we veel dingen juist zo goed kunnen waarderen. Denk eens aan de seizoenen, die wisselen elkaar af. Elke herfst weer ben ik een beetje verdrietig omdat de zomer 'dood' is. Maar het mooie is dat na een lange tijd wachten de lente weer aanbreekt en kort daarna word er weer een nieuwe zomer 'geboren'. Doordat ik die lente en zomer zo ontzettend miste in de herfst en winter kan ik het extra waarderen als ze weer terugkomen. Als het eeuwig zomer was zou ik de waarde ervan niet kunnen inschatten. Het is door de dalen dat we de bergen kunnen zien. Juist het contrast maakt de aanwezigheid, van ook het positieve, sterk. Stel je voor dat een hond wel 100 jaar zou kunnen worden, dan zouden er ook minder puppy's zijn, en ook dat zouden we missen. De dood maak de cirkel compleet, en als we van de natuur houden zoals hij is dan moeten we leren houden van het geheel, de hele cirkel. Het is niet makkelijk, en echt wennen aan de dood kan niemand, maar je zult het tezijnertijd leren, het hoort bij opgroeien, volwassen worden. (en daar ben je eigenlijk nooit mee klaar) Succes.

Leer te accepteren dat het leven een begin, een midden en ook een einde heeft. Dat is niet anders voor dieren als voor mensen. Daarnaast.. Katten en vossen ou je effectief weg door een kooi van gaas te maken.

als een van mijn dieren doodgaat, dan knip ik een plukje haar en een nageltje af, en dat gaat dan in een mooi klein doosje. zo heb ik toch nog iets tastbaars. ook zet ik een mooie foto neer, waar ik vaak naar kan kijken. tot slot schrijf ik een verhaal over mijn dier, hoe hij was en wat hem zo bijzonder maakte. dat helpt wel wat, en verder moet er gewoon tijd overheen gaan. sterkte joh! verder zal je een goede ren nodig hebben om je kipjes veilig te houden.

Zo heb ik dat ook. Maar dan met 1 persoon. Dan denk ik daar aan. Maar dat is het leven denk ik dan . Maar ik vind het toch nog altijd verschrikkelijk.

Een goede tip is het plaatsen van gaas op de bodem van het kippenhok/ren. Daar kan natuurlijk zand overheen. Vossen zijn echt slimme beesten en graven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100