Een cyclus is een "eenheid" waarmee het gebruik van je accu wordt gemeten. Elke keer dat je accu leegraakt en weer wordt opgeladen (tot hetzelfde punt), verbruik je een cyclus. Na een paar honderd cicly, werkt de accu niet meer zoals heg hoort.

Je kan het aantal cicly zien ergens waar je info krijt over je systeem. Bij Apple is dat in systeem profiel -> voeding. Bij Windows weet ik het helaas niet.