In hoeverre is je karakter verbonden met het soort muziek wat je luistert?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Veel, maar kan netzogoed heel weinig zijn Maar uitleggen is moeilijk. Kijk maar om je heen, mensen (zoals ik) die naar Hard Rock en Metal luisteren en zich daar ook naar kleden geven veel minder om wat mensen van hun denken, en vinden het leuk om gek te doen. En mensen die naar Hip-Hop luisteren en gangerrap geven in het algemeen meer om status, kleding en respect e.d. (dit is natuurlijk allemaal in het algemeen) Ook goed te zien voor mij is mensen die naar Alternatieve muziek luisteren, ook gewoon over alles alternatiever denken. Ik wil vaak gewoon niet bij de grote groep, en altijd voor mezelf kunnen denken. Maar in hoeverre het nou invloed heeft is niet aan te geven. Misschien is het wel andersom? Dat je karakter beïnvloed wat voor muziek je luistert :) Toegevoegd na 14 seconden: Gangsterrap*

Ik denk heel veel. Behoudend ingestelde mensen luisteren eerder naar klassieke muziek dan vooruitstrevende, pionierende mensen. Of om met tegenstellingen te werken, iemand met een fijnbesnaard, gevoelig karakter zal niet zo gauw naar 'hevy metall' luisteren. Of iemand van het type 'ruwe bolster, blanke pit' zal niet zo gauw naar 'new age music' gaan luisteren. Ik denk juist dat op grond van karakter men al of niet wordt aangetrokken naar bepaalde genres van muziek.

Ik denk dat dit niet alleen met je karakter te maken heeft. Karakter is ook vooral hoe iemand in werkelijkheid is. Dit betreft dus eigenschappen en kenmerken die wel aanwezig zijn al merk je ze niet altijd. Naar mijn mening heeft het nog het meest met je stemming te maken. En ookal heeft je stemming wel te maken met hoe je denkt, het heeft ook veel te maken met je omgeving en andere factoren die dus wel buiten je karakter liggen. En ik denk dat dit dus weer samenhangt met hoe je ertegenaan kijkt, waartegen aan maakt niet uit. Als je alles positief ziet, heb je het niet zo op depri muziek. ben je depri ingesteld of is dat dan je stemming, dan luister je veel sneller naar 'zielige' liedes. Ik weet wel, ik ben een tijd depressief geweest in min puberteit, en ik was heel erg veel boos. Ik luisterde metal. Ik kan dat nu dus echt neit meer aanhoren he! bah!! Die opgekropte woede is weg, en ik heb geen behoefte aan ook maar welk nummer dan ook dat woede en haat uitbeeld. Tegenwoordig houd ik weer van mooie en lieve nummers, maar ook van rock. Als het maar heel boos is want dat zit niet meer in me. Ik denk dat je luistert en zin hebt om te luisteren, naar de dingen waar je van binnen mee bezig bent. Omdat dit vaak situaties of problemen zijn die je hebt meegemaakt (of dat nou lang geleden is of niet) heeft dit niet alleen met je karakter te maken. iedereen drukt wel eens wat weg en he tis zo, als je je boos voelt heb je niet bepaald zin om een liefdesliedje te luisteren! En al kan iemand nog zo positief zijn ingesteld, als die net zijn liefde kwijt is, wilt die OOK geen liefdesliedjes horen. Toegevoegd na 1 minuut: *Als het maar niet heel boos is, natuurlijk ;)

Ik ben van nature een makkelijk persoon, iemand die zich kan aanpassen aan zijn omgeving, maar zich ook staande kan houden in mijn mening. Kan luisteren en kan relativeren. Mijn muzieksmaak is dan ook heel divers. Ik hou van Tool, System of a Down, maar ook van de Simple Minds. Ik luister ook graag naar klassieke stukken, maar ook De Dijk vind ik geweldig. Ik houd van vele muzieksoorten. Levenslied, als Frans Bauer, Andre Hazes etc. Daar houd ik dan weer niet van. Maar dat komt vooral omdat de muziek en de teksten vaak te simpel zijn. Ja, dat zal dan wel met mijn karakter te maken hebben, ik kan me met veel muziek identificeren. En ik denk dat het identificeren daar voornamelijk debet aan is. Dus ja, er is een verband tussen muzieksmaak en karakter.

Je temperament (aangeboren) bepaalt of je van rustig, druk, hard of zacht houdt. Zie je vaak al bij hele jonge kinderen. Dan gaat het niet over muziekstijl, maar over tempo, luidheid, sfeer etc. En je karakter wordt weer gevormd door de muziek en de cultuur die erbij hoort.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100