mijn zoontje van bijna 5 maanden heeft een voedselallergie.nu krijgt hij binnenkort bijvoeding. zit er lactose in fruit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee in fruit zit geen lactose. Op deze site kun je kijken wat je zoontje mag en wat niet. Succes!

Bronnen:
http://www.maagendarmrumst.be/Lactose-arm+...

lactose zit alleen in melkproducten

Ik heb een dochter met voedselallergie, en ik heb veel gehad aan een paar gesprekken met een dietiste. Vraag dit even na bij de HA of bij het CB. Omdat er telkens weer wat meer en andere bijvoeding gegeven mag worden is het wel prettig als iemand je daarbij kan helpen. Voor mij was het zeker handig omdat mijn dochter voor zoveel dingen allergisch is, dat bij het introduceren van nieuwe voedingsmiddelen je een soort stappenplan krijgt, zodat je ook in de gaten kunt houden welk voedingsmiddel een reactie geeft.

Nee. Maar bij een kind met een voedselallergie is het belangrijk om erop te letten wat je wanneer introduceert, vooral bij producten die bekend zijn als sterk allergenen zoals pinda’s. ook zijn er fruit soorten die soortgelijke klachten kunnen geven als bij een voedselallergie zoals citrusfruit, aardbei en kiwi. Een diëtist kan antwoord geven op je vragen en je op een juiste manier begeleiding bij bijvoeding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100