klein mini glassplinter in mijn voet. hoe krijg ik hem eruit als ik niet weet waar die precies zit?

hoe krijg ik een glassplinter uit mijn voet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.7K

Antwoorden (4)

Meestal groeien kleine splintertjes gewoon uit de huid.
Maar als je er echt last van hebt, ga even langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ten eerste even op alle plekken op je voet (onder lijkt me logisch) tikken, als je dan pijn hebt dan weet je waar hij is. Probeer er dan omheen zegmaar naar de plek te duwen waar de splinter zit. -> - <- En dan als het goed is kan je hem een klein beetje zien en dan met een pinset eruit halen. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een houtsplinter in je voet hebt moet je met je voet in een teiltje met water en soda gaan zitten. Dan komt de houtsplinter tevoorschijn. Misschien werkt het ook met een glassplinter.
Overigens, die splinter gaat waarschijnlijk vanzelf wel "aan de wandel" en dan merk je waarschijnlijk op een gegeven moment wel waar die zit. Maar het is beter om hem zo snel mogelijk eruit te halen want een "wandelende" splinter kan gevaarlijk zijn omdat die naar andere lichaamsdelen kan trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het glas? IK heb ooit gedacht dat ik een naald in mijn voet had zitten, zo leek dat van buiten af. Bleek een haar te zijn! Heb daarna nog paar keer gehad, heb een hond met stugge haren, die kruipen zo in je huid.Warm water met soda, daar in doen en een kwartier blijven zitten en herhalen. Of misschien nog beter, of erbij (NOG beter!) zwarte trekzalf er op smeren en een pleister erop. Dat trekt de troep uit je huid.