Hoe weet je dat het tijd is om "uit de kast" te komen?

Toegevoegd na 9 minuten:
En dan heb ik het niet alleen over bijvoorbeeld de geaardheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet alleen over de geaardheid hebt. Waarover dan nog?
Cryofiel
13 jaar geleden
@Vols, er zijn genoeg onderwerpen te bedenken. Het kan zelfs gaan om iets "banaals" als muziekvoorkeur: eindelijk eens toegeven dat je van Duitse Schlagers houdt, ook al weet je dat je hele omgeving zulke muziek als dommenmuziek ziet. Of serieuzer, eindelijk je baan, je richting, je toekomst zoals je die tot voor kort zag, veranderen, en iets gaan doen wat je écht leuk vindt. Dus die goede vaste baan opzeggen en een spirituele zoektocht door de binnenlanden van Korea gaan houden. Feitelijk is alles wat een grote verandering in je leven betekent, en dat je tot nu toe hebt verborgen, een vorm van uit de kast komen.
Cryofiel
13 jaar geleden
@gdanonym, als het over jezelf gaat - hier op GV ben je behoorlijk anoniem. Je zou hier dus kunnen beginnen, om eens "voor te proeven" hoe het is om uit de kast te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik al gedaan hier, zie mijn avatar! Het gaat ook voornamelijk over mijn zelfbeeld, ook voor mezelf en naar mezelf toe.
Ik zal waarschijnlijk over een maandje of zo mijn gv-naam veranderen.
Ik wil niet als een nieuwe gebruiker eruit komen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Oh, die avatar had ik nog niet gezien - ik heb hier plaatjes uitgezet, dus ik bekijk GV plaatjesloos. Het blijft voor mij nog raadselachtig wat je nu bedoelt. Zo te zien wil je niet meer anoniem aanwezig zijn - prima, maar da's voor mij iets anders dan 'uit de kast komen'. Wat zelfbeeld betreft, uit je vragen van de afgelopen maanden blijkt al dat je aan het zoeken bent, en hier en daar ook aan het worstelen. Zo'n zelfbeeld is echter iets voor jezelf. Voor zover je van 'uit de kast komen' kunt spreken, kom je vooral richting jezelf uit de kast, niet richting de buitenwereld. Het kan natuurlijk wel helpen als je ook richting de buitenwereld duidelijk je 'nieuwe zelf' laat zien, daarover spreekt, en laat zien dat dat echt *jouw* keuze is, waar je helemaal achter staat. In dat geval is er wel sprake van het "traditionele" 'uit de kast komen'. Wat er ook uit gaat komen: succes! Je 'eigenlijke' zelf vinden, en in balans met die 'echte ik' leven, is altijd positief!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryo: Hoe heb jij de plaatjes uitgezet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Gdan: "Uit de kast komen" heeft naar mijn idee specifiek met de geaardheid te maken, dus fijn, dat je een toevoeging hebt geplaatst en hier bij de reacties wat hebt verduidelijkt.
Met nadruk "wat" verduidelijkt, want ik begrijp, net als Cryo, niet goed wat je precies bedoelt en kan daarom geen antwoord geven, zo ik die al zou hebben.
Ik heb veel van je gelezen en heb zelf veel gehad aan je vaak wijze woorden en inzichten.
Ik wens je toe, dat je die wijsheid ook voor jezelf kunt toepassen op dit gebied.... en alles wat je nodig hebt.
Cryofiel
13 jaar geleden
@yorick97: door in AdBlock Plus de volgende URLs te blokkeren: http://www.goeievraag.nl/images/*
http://bin.ilsemedia.nl/m/*
Cryofiel
13 jaar geleden
Overigens, gdanonym - realiseer je wel dat je erg herkenbaar wordt wanneer je een foto van jezelf als avatar gebruikt. Ik bedoel: door dit plaatje heb ik nu je echte naam, adres, telefoonnummer, sportclub, enzovoort gevonden. Als ik dat kan, kan iedereen dat - dus weet wat je doet. 't Is maar een tip... aan jou de beslissing. Of is dat juist wat je _bedoelde_ met 'uit de kast komen'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke sportclub dan?
Cryofiel
13 jaar geleden
Ben je van meerdere sportclubs lid? Zover heb ik niet doorgezocht hoor, daarvoor was mijn nieuwsgierigheid niet groot genoeg. ;-) Ik zou hier de sportclub die ik heb gevonden kunnen noemen, maar dat doe ik niet zolang ik niet weet of jij dat wel wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PB is veiliger! Tekst hier blijft altijd te lezen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg het maar anders in een pb ik wil wel weten hoeveel je van een afbeelding kunt achterhalen.
Ik weet dat die foto een deel is van een afbeelding voor zover ik weet op een website. Welke volgens mij niet eens meer actief is.
Maar volgens mij bluf je.
Cryofiel
13 jaar geleden
Yep, dabbedoelik! Tenzij gdanonym zich hier inderdaad volledig bloot wil geven, in dat geval kan *iedereen* straks al zijn gegevens vinden, en kan het dus geen kwaad om hier de sportclub te noemen die ik heb gevonden. Die beslissing kan alleen gdanonym nemen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Oh, mijn vorige reactie was bedoeld als reactie op WendyH. gdanonym, ik stuur je een PB.
Cryofiel
13 jaar geleden
@gdanonym, heb je mijn PB ontvangen? Vlak nadat ik hem verstuurde, ging GV even plat, dus misschien is hij niet bij jou aangekomen. Hij staat nog wel in mijn uitbak, dus als je hem niet hebt, kan ik hem zonder moeite opnieuw versturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja heb hem ontvangen en ook alweer beantwoord. Heb je die niet gehad?
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, niets ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gd
waarom zou je NIET uit de kast komen? heb je je dat weleens afgevraagd?
waar ben je 'bang' of terughouden voor? @cryo
vind je reacties super! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ CRyo!
Gdan: ben jij het zelf op deze neue avatar?
Cryofiel
13 jaar geleden
@gdanonym: Ik heb intussen je PB wel ontvangen, en intussen ook een antwoord gestuurd. Je echte naam, adres, telefoonnummer enzovoort die ik had gevonden, waren dus juist. De sportclub niet - daar was je ooit lid van geweest, maar nu niet meer. Ook de scholen waar je op hebt gezeten, heb ik trouwens gevonden - en daarmee indirect de plaatsen waar je in je jeugd hebt gewoond. Goed, verder zoeken zal ik niet doen, dat is nergens voor nodig. Ik heb mijn punt gemaakt, denk ik: jij (en iedereen die mogelijk meeleest) weet nu dat één fotootje op Internet genoeg kan zijn om je hele persoonlijke leven te achterhalen. Want als ik het kan, kan iedere idioot het. Ik heb begrepen dat jij daar geen problemen mee hebt. Dat vind ik natuurlijk helemaal prima - het ging mij er slechts om, dat je je beslissing niet "zomaar" neemt, maar dat je je ervan bewust bent hoeveel informatie je op deze manier openbaar maakt. @eucalypje: dank! @WendyH: eveneens dank! Enneh - heb je net een Duitse film gekeken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dat OOK op internet gevonden van me dan? ;-))
Het antwoord is: nee... hoezo????????????
Cryofiel
13 jaar geleden
Hihi... ;-) Nein, ich sah nur, daß Du ein deutsches Wort benutzte.
Cryofiel
13 jaar geleden
Oeps, ouwe tut dat ik ben - ik gebruik nog die alte Rechschreibung, zoals ik die ooit op school heb geleerd. 'daß' wordt in die neue Rechtschreibung als 'dass' gespeld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaaaaaaaaahhh, de Ringel-SSSSSssssssssssssssssssttt, ik gebruik um ook nog, niks ouwe tut ;-)
Er wordt zoooo vaak Engels gegild, dat ik er af en toe een Duits woord tussen gooi of Frans, vind ik ook wel es grappig.
Scherp Cryo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Wendy, dit ben IK @Cryofiel, je punt is gemaakt. Ik daag je uit om het ook met deze nieuwe foto te doen. Lijkt me onmogelijk aangezien deze net vers van de pers is en hij alleen op GoeieVraag geplaatst is. Niet op een andere plek.
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, met deze nieuwe foto gaat het niet lukken. Ik kwam er wel toevallig achter dat je een Blackberry 9800 hebt, met een abonnement bij Hi. En een Nokia N97. Je kunt jezelf bellen.  ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryo, ik ben goedgelovig en ik vertrouw erop dat NIEMAND mij kwaad wil doen en misbruik zal maken van enige prive gegevens. Niet nu en niet in de toekomst. Bij mij staat ook de koffie klaar voor enige inbreker die binnen wil komen. --- Wat je NU dan ook weer weet, is dat ik die nokia inmiddels heb verkocht aan Mediamarkt voor 101 euro (zonzoo). Dat zou je weer niet op het internet kunnen vinden. Dus helaas op die manier kan ik niet mezelf bellen. Ook aangezien ik maar 1 sim-kaart heb. Weet je dat ook weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hai Gdan, aangenaam kennis te maken met dit stukje van JOU. Het is altijd weer apart vind ik, als je van iemand een foto ziet, die je alleen "kent" van tekst, of bijvoorbeeld van alleen telefonisch contact.
Heb je iets aan de antwoorden en reacties?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Wendy, nee niet echt... De vraag heeft twee redenen voor mij. a) mezelf kenbaar maken en even de 'aandacht' vragen via een vraag. Die engel als mij avatar was toch wel een logo geworden, waarmee ik herkend werd.
b) om te kijken of mijn innerlijke drang om zichtbaar te worden bekend is met 'uit de kast'. Ik ben dus eigenlijk zoekende naar bevestiging, dat er IN mij een dusdanig druk ontstaat die eruit wil. Dat mijn werkelijk zelf die eruit wil. Die altijd 'in de kast' heeft gezeten. Cryo had dus zeker gelijk dat het niet alleen geaardheid hoeft te zijn. Wat ik ook zeker niet 'uit de kast' kan halen. --- Hierbij is het voor mij nu ook tijd geworden om meer vertrouwd te raken met MIJ, vanuit het uiterlijk aspect en aanzicht. Nu kijk ik dus op GV telkens tegen mij zelf aan. En ik moet je zeggen: ik voel de liefde die ik voor mezelf heb! Dat mag meer vrijer worden.
Dit is een stap richting de liefde voor jezelf. Daarom wilde ik ook een recente foto hebben die meer mijn NU gevoel representeert en zoals ik NU ben. Ik heb dus mijn studioflitsers uit de kast gehaald en een nieuw zelfportret gemaakt (ben amateur fotograaf).
Dit is een zelfportret uit begin 2009.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R3JFCK8T.jpg Daarna was er nog eentje (een paar maanden later), waarbij ik mentaal helemaal aan de grond zat. Die staat niet op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik probeer je te begrijpen/volgen ;-)
Gaat het om je Zijn (vanbinnen) naar buiten te halen en op dit moment letterlijk zichtbaar maken, voor jezelf en je omgeving? Maar vooral voor jezelf: gezien de foto?
Zelfacceptatie? Wat me opviel in je vorige avatar foto en het portret uit begin 2009 is, dat jij het bent, maar dat jij niet goed zichtbaar bent: van een afstand en met veel schaduw. In feite dus verborgen.
Bij de huidige avatar is niets meer verborgen, behalve je scalp en rest van je lijf dan :-)))
Zeker bij de vergroting van de foto zijn je ogen zeer zichtbaar, en dat zijn de spiegels van je ziel zegt men.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O ja, die foto, die kwam uit 2010. Maar was meer spontaan en zonder bedoeling. Vanuit een praktijkweekend opdracht van een foto-opleiding. Zo spontaan stond ik alleen en moest ik een foto van mezelf maken (als een flitsoefening met een analoge mamiya (middenformaat camera)). Terwijl de opdracht was om een foto van een ander te maken.
Het was meer van staan en klik... Dus niet een 'echt gemaakte' zelfportret. Die uit 2009 heb ik wel 'gemaakt' en inderdaad bewust voor een 'donkere' foto (low-key) gekozen om mijn emotie uit te beelden. Het nieuwe portret was ook gericht op 'duidelijk zichtbaar'. Dus veel detail in het gezicht, goed uitgelicht en zichtbaar! Scherpte op het oog (niet helemaal gelukt).
Mijn scalp is eraf, omdat ik GEEN pasfoto wilde.
Toch is links nog wat donkernis te vinden. Achteraf wilde ik dit misschien ook gewoon goed hebben.
Voor een volgend portret... --- Wat zegt mijn ziel jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets is zonder bedoeling denk ik ;-) Pfffffffff....wat zegt jouw ziel mij..... ik kijk naar je ogen en wat ik zie ik wat IK zie.
Een foto is statisch, een plat vlak, een momentopname, en je ogen zijn niet helemaal scherp. Althans: niet voor mijn ogen hier acheter mijn schermpje. Bovendien ben ik niet "blank" : ik heb veel van je gelezen. Ik zie en voel pijn, verdriet, doorleefdheid, intensheid, felheid, willen begrijpen, warmte, en ergens ook kou, krachtig, doorzetting, afstand en ook weer niet......
Moeilijk om in woorden om te zetten. Wat ik vind: ik vind het erg moedig....heeeeeeeeeel erg moedig, deze foto!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!
Kristal
13 jaar geleden
Op dit portret zie ik een intensiteit en felheid in je ogen die niet door je antwoorden en reacties heen klinkt. Een vastberaden mond en kin en dan, tegelijkertijd, toch ook die gevoelige onzekerheid... Ik begrijp denk ik wel een beetje wat je bedoelt: eindelijk naar buiten komen met je gevoeligheid en ideeen is altijd nog vrij veilig op internet met een anonieme avater, maar als je je gezicht daarbij laat zien, zoals sommige andere moedigerds hier ook doen, ja, dat is bijna het blotebillengezichteffect, maar dan psychisch :-)) Moedig hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Kristal, ik herken dit ook wat je zegt. @Gdan: herken je jezelf (deels?) in wat ik schreef?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Wendy, ja hoor. Trefwoorden hebben vaak overeenkomsten. Ik zit momenteel in een overgang, dus van beide werelden kan je wat aantreffen. @Kristal, dat is treffend gezegd.

Het beste antwoord

Het is tijd denk ik, als jij jezelf recht in je eigen ogen kunt kijken en jezelf kunt aanvaarden en accepteren zoals je bent. Met en in alles van jezelf: de fijne en minder fijne aspecten van jouw Zijn.
Als je daarmee vertrouwd bent, dan is het tijd om jezelf aan anderen te laten zien (uit je kast te komen).

Ik weet niet, of dit is wat je bedoelt of wat je zoekt.
Wat ik mezelf ook afvraag is, of dit mogelijk is. Of dit niet een proces is, wat in delen gaat, in stukjes.
Omdat je natuurlijk altijd jezelf laat zien aan anderen, of stukjes/delen van jezelf.
Een proces, dat levenslang is, omdat je altijd verandert, zowel uiterlijk als innerlijk.

Toegevoegd na 48 seconden:
Vind het trouwens een zeer intrigerende vraag: +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eerste zin geeft de kern aan: "Jezelf recht in de ogen kunnen kijken"

Andere antwoorden (15)

Volg je hart, niet te lang wachten want dan vreet je jezelf op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat je er zelf aan toe bent! En hou in je achterhoofd dat de meeste mensen het al 'weten'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat je het benauwd krijgt.
Letterlijk: Als jij voelt dat je geheim te zwaar wordt, als je graag weer opgelucht adem wilt halen zonder je geheim, dan kan het een mooi moment zijn om er voor uit te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat het je niks meer kan schelen wat de rest van de wereld ervan vindt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wilde ik ook gaan antwoorden.
als jij gewoon wil zijn wie en hoe je bent. de reden en tijd staat niet vast, dat is voor iedereen verschillend.

:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer jij je zelf bent, of wanneer je het (deels) geaccepteerd hebt,wanneer je sterk voelt.

Het gevoel hebben dat je alleen bent en denkt zo wil ik niet zijn. En dan opeens het gevoel krijgt ik zou het wel van de daken willen schreeuwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal merk je dit aan jezelf, aan hoe jij over hetgeen waarover je eigenlijk 'uit de kast' wilt komen n adenkt, hoe kijk e er tegen aan.
In het begin geloof je jezelf vaak niet, na confrontatie geloof je jezelf maar durf je het niet te vertellen, ergens ga je e rot voelen, maar ook boos dat je jezelf niet mag zijn, en wanneer je zo boos word dat je zoiets hebt van 'ik heb er schijt aan wat jij ervan vind' dan weet je zeker dat je er klaar voor bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Âls je niet meer worstelt met jezelf en eindelijk vrij wil zijn. Gelijk wat men erover zegt of denkt, jij blijft steeds dezelfde persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nooit te vroeg, altijd te laat.
Want kom je' uit de kast', dan denk je, " had ik eerder moeten doen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoor je heel vaak inderdaad, om welke redenen en uit welke kast dan ook.!!!
+ Ed!
Kristal
13 jaar geleden
Volgens mij is het (bijna) altijd op tijd.
Als je eerder aan toe was geweest had je het wel eerder gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja Kristal zo kan je het ook bekijken, alles op zijn tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kort maar krachtig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja precies + !
Op het moment dat je de deur van de kast opendoet, en je ziet de schitterende pracht van jezelf zoals je mag zijn, weet je dat het goed is, dat het de tijd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat JIJ daar aan toe bent, maar...

Realiseer je wel dat het heel fijn is als je jezelf toestaat om te mogen zijn wie je bent!!

Ik weet hoe het voelt, ik mocht na 48 jaar uit mijn eigen (hetero BDSM) "kast" komen en er eindelijk voor uit komen dat ik pijn gewoon fijn vind.
Ik kan je vertellen het het heerlijk is om er voor uit te mogen komen wat je werkelijk voelt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Dat is moedig want ik vermoed dat je veel veroordeling ondervindt. Maar blijkbaar ben je eraan toe om ook die pijn blijmoedig te verdragen :-)
Kristal
13 jaar geleden
hoewel ik me realiseer dat het BDSM-gebeuren een ander soort verdragen voor je inhoudt :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grin.. ja hoor zeer blijmoedig, al enkele jaren nu, en ik geniet nog steeds met volle teugen!!
En de veroordelingen vallen mee hoor, op de plaatsen waar van ik verwacht dat het echt niet wordt geaccepteerd, en het verder niets toevoegt, doe ik er zolang er niets gevraagd word echter nog steeds het zwijgen toe.( wie echter vraagt....krijgt altijd een eerlijk antwoordt:)
Kristal
13 jaar geleden
Dat is mooi, je hoeft het blijkbaar niet aan iedereen te vertellen van jezelf :-))
Dat getuigt alleen maar van gezonde zelfzorg.
Gewoon zo snel mogelijk vertellen! Hoogstwaarschijnlijk weet jouw omgeving het namelijk al! dat gebeurd zo vaak. Niets aan de hand, geen big deal van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
In sommige omstandigheden is dat zeker zo Nadien!
Vooral als het om homoseksualiteit gaat, je naaste omgeving heeft dan vaak al een vermoeden.
+1
Mooie foto GD,

Wel, Uit de kast kom je, naar mijn idee, wanneer jij voelt dat je er klaar voor bent om de confrontatie aan te gaan met welke vorm van kritiek dan ook, omdat dat iets is wat bij die mensen zelf ligt en niet bij jou.
Ff op zijn Amsterdams gezegd: Doe gerust wat je wilt, lullen doen ze toch wel. In ieders ogen doe je altijd wel wat verkeerd, in hun ogen dan. Daar staat wel tegenover dat wanneer je een stukje van jezelf erkent, dat er ook vele mensen zijn die veel meer respect voor jou zullen hebben dan voorheen, omdat zij zien dat jij jezelf bent en voor jouw eigen ik openlijk uitkomt, wat het dan ook is waarmee je uit de kast komt.
Niet alleen geaardheid nee, maar ook negatieve eigenschappen. Kun je je nog afvragen van: moet ik er nog rekening mee houden hoe ik het breng? Dan is mijn innerlijk antwoord meteen: hoe je het ook brengt, het is goed, want het is jouw manier van het brengen. En men heeft zich er maar bij neer te leggen.
Tuurlijk zullen er ook weer sceptici zijn. Maar op het moment dat men gaat merken dat je ook handelt naar wie je zegt te zijn, en je er niets van aantrekt, en daar ook van geniet, van die vrijheid, draait de wereld toch wel ten gunste van jou, jouw kant op, en is dat niet veel waardevoller dan alles om je heen?
Dat het tijd is, weet je als je jezelf die vraag gaat stellen.
Kort daarna gebeurt het dan ook. Het zal blijven knagen namelijk tot je dat ook daadwerkelijk gaat doen, omdat je zelf dat antwoord al hebt.
Je wilt uit de kast komen en het knaagt. Enige stap is verder nog... DOEN!

Toegevoegd na 34 minuten:
Wil nog toevoegen: zolang je een ander niet schaadt, bij de manier van het brengen. Breng je iets snauwend of schreeuwend of manipulerend oid op een ander over dan is dat een ander verhaal natuurlijk, en dan hoeft men zich er zéker niet bij neer te leggen.
Maar dat ff terzijde...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je. Ik zie dat jij ook weer zichtbaar bent. + voor je antwoord. Erg goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je. :)
Kristal
13 jaar geleden
Mooie koppies hoor, hier boven :-) En een heel mooi antwoord waar ik, na je toevoeging, compleet achter kan staan Forallweknow.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx hihi kan niet zeggen "jij mag er ook zijn"zou zo raar overkomen hahaha
Kristal
13 jaar geleden
Nou, dan zeg ik het toch zelf:
Ik mag er ook zijn ;-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yesssssssssssss Kristal, dat vind ik een heeeeeele goeie!
Volg je hart en doe het op het moment dat jij denkt dat het tijd is. En je hoeft het niet altijd te zeggen, je kan het ook in een gedicht of een schilderij stoppen en laten zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door mijn persoonlijke ervaring zou ik zeggen:
wacht dat je een leuk iemand hebt gevonden zodat hij/zij jou steun/moed kan geven.

Ik wist het al lang van mezelf maar durfde het tegen niemand te zeggen, want ik was bang voor negatieve reacties.
Totdat ik verliefd werd en dat zelfde meisje ook op mij.... Toen wist ik dat geen enkele negatieve reactie op kon tegen dat geweldige meisje en ik haar toch voor niemand meer wou opgeven!
Nu weet iedereen het en iedereen is blij voor ons(behalve haar moeder). Dat is soms wel moeilijk, maar we laten ons toch niet uit elkaar drijven.

Succes