hoelang moet je niet eten totdat je flauwvalt

Gewoon nieuwsgierig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je valt flauw, als er te weinig bloed in je naar je hersenen stroomt. Het heeft dus met je bloeddruk te maken : je lichaam gaat gestrekt, zodat de bloedvoorziening van je hersenen gewaarborgd blijft. Veel og weinig eten heeft er dus maar héél zijdelings mee te maken : je bloedsuikergehalte en je bloeddruk véél meer.

Het beste antwoord

Flauwvallen kan je ook als je normaal eet, maar bijvoorbeeld iets te snel opstaat.
En je kunt flauwvallen als je een keer geen ontbijt hebt gehad.

Je bedoelt waarschijnlijk hoe lang je zonder eten kunt zonder dat je je bewustzijn daardoor verliest?
Dat is erg afhankelijk van de conditie hoe je begint aan die vasten actie. Ben je voorzien van een goede vetreserve, dan kan je het toch aardig lang uithouden. Maar als je al weinig weegt, dan kan het heel snel zijn.
Ik denk dat het tussen de 2 weken en 5-6 weken is, voordat je door energiegebrek zwaar in de problemen komt. Maar als het gaat om vochtverlies dan kan het al met een dag of 3-4 zijn dat je daardoor omvalt.
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
Ik geef alleen aan dat het heel erg verschilt, de een is erg gevoelig en valt meteen al om, de ander kan er goed tegen om een ontbijt over te slaan.

Andere antwoorden (3)

het licht eraan hoe sterk je bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
als je een lamp op kunt tillen?
Daar bestaat geen precies aantal voor dat ligt helemaal aan je conditie en hoe mager/dik je bent voor reserves maar je houd het zeker wel een week vol met water er zijn zelfs mensen die het nog veel langer volhouden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt enorm aan het persoon. Meestal krijg je een paar uur van te voren enorme steken in je buik als je te weinig hebt gegeten, omdat je dan geen energie meer hebt.