Hoe kunnen ze contoleren of je bloed in je urine hebt bij een blaasontsteking als je menstrueert ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar het best is wel ochtendurine

Het beste antwoord

Bloed in de urine is mogelijk bij een urineweginfectie maar zeker niet de doorslaggevende factor voor de diagnose. Een urineweginfectie diagnosticeer je met een optelsom van subjectieve klachten zoals een branderig gevoel bij het plassen en vaak moeten plassen en objectieve bevindingen zoals witte bloedlichaampjes, nitriet en eventueel rode bloedlichaampjes in de urine.

Voor opvangen van urine zonder menstruatiebloed is een uitstekend antwoord gegeven hoewel afname met een kathetertje meer zekerheid biedt. Dat zal niet zo snel worden gedaan omdat katheteriseren juist een risico is voor urineweginfecties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je wast jezelf goed, doet een tampon in, wast jezelf nogmaals en vangt dan de urine op.
Dan zit er geen bloed in de urine van de menstruatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laatste zin van mijn antwoord was wat TE stellig inderdaad, bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wel de enige manier die je thuis kan uitvoeren om zo schoon mogelijk urine op te vangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt ;-) Dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie tip plus dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Om te zien of je blaasontsteking hebt, wordt je urine helemaal niet gecontroleerd op de aanwezigheid van bloed.
Je urine wordt gecontroleerd op de aanwezigheid van bepaalde eiwitten, die blaasontsteking bevestigen.
Kortom: Je vraag is niet relevant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al 3 keer een blaasontsteking gehad met aanwezigheid van bloed in mijn urine zonder dat ik menstrueerde. En nu heb ik (denk ik) weer een blaasontsteking terwijl ik nu wel mijn menstruatie heb. Dus hoe kan u nu zeggen dat mijn vraag niet relevant is ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat bloed in de urine niet hoeft te betekenen dat je een blaasontsteking hebt. Bloed in je urine kan tal van andere oorzaken hebben.
Bepaalde eiwitten in je urine stellen een blaasontsteking echter absoluut vast, en daarom wordt je urine op die eiwitten gecontroleerd, en niet op bloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh okay bedankt nu is het wel duidelijk, ik dacht dat ze ook altijd keken of er bloed in zit. Want ze zeiden als je bij de volgende controle of blaas ontsteking weer bloed heb dat ik dan na een uroloog moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt ook ze kijken ook of er bloed in zit. Eiwitten in je bloed duidt meer op een nier probleem
Het bloed wat ze dan zoeken in de urine zijn witte bloedlichaampjes. Deze wijzen op een ontsteking.
Menstruatie heeft dus geen invloed op deze test.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt helemaal, maar toch hebben ze wel graag een "schone" plas, dus eerst even douchen is wel aan te raden.
Volgens mij kunnen ze dat niet. Na mijn zwangerschap kon de huisarts het iig niet vertellen vanwege de aanwezigheid van bloed in de urine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bloed in je urine hebt, is dat niet persé maandstondenbloed, ze merken het verschil, het heeft een andere waarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mijn hebben ze ook wel eens urine onderzocht op blaasontsteking toen had ik een tussenbloeding en toen zat er ook bloed in de urine dus de huisarts docht dat ik blaasontsteking had maar naar 1 week kwamen ze er pas achter dat het wat anders was. dus volgens mij denken ze als er bloed bij de urine zit dat je blaasontsteking heb dus vraag eerst aan je huisarts wat je het beste kunt doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb meegedaan aan een wetenschappelijk onderzoek waarbij ik ook urine moest inleveren, hierbij mocht ik niet eens urine verzamelen als ik menstrueerde. Het zou zomaar kunnen dat je ook bij de huisarts even moet wachten met het urineonderzoek tot je niet meer menstrueert.