Ik heb sinds 2 weken de hele tijd trek in iets zoets, kan dat een gebrek aan zuiker zijn?

Als je lichaam drijgt uit te drogenkrijg je dorst.
Dus krijg je dan ook heel veel zin in iets zoets als je te weinig suiker in je lichaam hebt?

Ik heb nu al 2 weken geen snoep gegeten en ik denk nu alleen maar aan zoete dingen pannenkoekeb met eel veel poedersuiker, churros, cake, ik heb nu zelfs melk en hagelslAg in een kommetje in de magnetron gedaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had het vandaag ook, dus zit nu M&M's te eten. Helpt wel!
Kimath
13 jaar geleden
goed bezig dat je mindert met snoep eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het niet vrijwillig xD

Antwoorden (5)

Nee. Suiker in je lichaam wordt continue ngevormt en weer afgebroken. Dat is niet een cruciaal element in je voeding. Het houdt alleen maar in dat je een lichte suikerafhankelijkheid hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gebrek aan suiker hebt zal je symptomen krijgen als moe zijn, wazig zicht, etc...

Denk dat het hier meer in je gedachten zit of iets met hormonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben best wel vaak moe terwijl ik voldoende slaap, 9 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt zeker wilt zijn moet je naar een dokter gaan, maar ik denk niet dat er iets mis met je is.
Als je ook gebrek hebt aan slaap, veel dorst hebt etc. kun je diabetes hebben. Bij de dokter moet je dan bloedprikken doen om je daarop te laten testen.
Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ten eerste, suiker is met een z. maar goed, dat kan de beste overkomen.
en ten tweede, misschien mis je gewoon iets zoets. waarom zou je geen snoep in huis mogen hebben, koop het gewoon dan ben je van dat gevoel af. maar het kan ook zo zijn dat je wilt afvallen. in dat geval zou ik aan heel iets anders proberen te denken. zoals een zoete appel of een mineola, dat is een combinatie van een sinasappel en mandarijn. dat is gezond en lekker. en het is zoet. het is mijn lievelingsfruit.

Toegevoegd na 13 minuten:
o man, zoals ik al zij , 'het kan de beste overkomen!' ;p
domme fout, had 'suiker hoort met een S' neer moeten zetten! sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebrek aan suiker heb je zeker niet.
Het lichaam zet alle koolhydraten om in suikers, dus je krijgt genoeg energie binnen als je normaal en gezond eet.

Wat jij hebt is een vorm van afkickverschijnselen. Ook van suiker moet je afkicken als je het niet meer eet.
Geef er niet aan toe, het lichaam zal in het begin heel erg schommelen met je bloedsuikerspiegel, maar uiteindelijk komt het weer in balans en krijg je niet steeds strek in suiker. Eet voldoende fruit, dat help om je suikerspiegel op peil te houden. En natuurlijk volkorenproducten voor een langdurige en gelijkmatige verbranding.