Ik heb elk jaar last van hooikoorts maar nam geen medicijnen. Nou heb ik wel medicijnen : aerius 5 mg. Maar ze helpen niet echt? Hoe zou dat komen??

Hooikoortsklachten

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier ook iemand die geregeld (zoals nu de afgelopen weken zeer erg) bekend en ervaren is met hooikoorts ;) Mijn huisarts heeft als "hobby" erbij veel onderzoek gedaan naar (eigenlijk alle allergieën en toename hiervan in de afgelopen 10 jaar) toch ook wel Aerius voorgeschreven... Aerius werkt idd niet gelijk maar wel redelijk goed als je het zo vroeg mogelijk en DAGELIJKS inneemt, dus leg het klaar met water bij je wekker bv . Bij hooikoorts (de meeste soorten allergie) is er in feite geen enkele remedie of medicatie die perfect voor iedereen zal werken! Behalve dan binnen zitten en het mijden van alle pollen en stuifmeel in de lucht... Intussen gebruik ik ook Loratedine (ook te krijgen bij de Etos overigens of bestellen via internet en ff googlen) http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Loratadine.aspx?mId=10704&rId=1216 Dit werkt al heel wat beter (sneller) en zeker met apart nog de oogdrupjes Livocab... Andere tip erbij en puur natuur is: Stinkende gouwe wat bijna overal nu wel (in natuur en tuinen) meegroeit''en als onkruid wordt gezien. In de stelen zit een oranje goedje en dit 2 x daags voorzichtig en ALLEEN op je oogleden doen 15 min, helpt me ook zeer goed!

Vragen naar andere medicijnen. Bijvoorbeeld 'xisal'

Iedereen is anders. Wellicht zijn er andere medicijnen die voor jou beter werken. Als je de medicatie van je arts hebt gekregen, vraag dan advies voor een alternatief.

Neem je s ochtends als eerste in als je opstaat anders werkt het bij mij ook niet

Niet elk hooikoortsmedicijn helpt bij elke hooikoortspatiënt en het kan ook nog eens per hooikoortsseizoen verschillen waar je goed op reageert. En daarnaast is het dit jaar ook nog eens een heel extreem hooikoortsjaar, met het droge, warme voorjaar met weinig buitjes die de lucht schoonspoelen. Vraag om iets anders. Ik heb mezelf dit jaar een weg gevreten door de Cetrizine, Mizollen, Aerius en nu zit ik aan de Fexofenadine. Dat laatste helpt, min of meer.

Ik gebruik ook aerius.. Het slaat pas aan na 1 week innemen. Daarna veel minder last!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100