welke ziekte kun je krijgen als je een tampon te lang in houd?

Snachts als je slaapt heb je een tampon langer dan 4 uur in,maar dat blaadje wat er in staat dat je een ziekte kunt krijgen.mijn vraag is dus Welke en wat zijn de gevolgen daar van?

Weet jij het antwoord?

/2500

Toxischeshocksyndroom heet dat. En dat kan behoorlijk heftig zijn. Alleen loopt het niet zo'n vaart zoals jij het omschrijft. Je kunt een tampon gerust 8 uur inhouden 's nachts. Je moet sowieso een lage weerstand hebben om dit te krijgen.

Je kan gewoon een tampon 's nachts inhouden hoor. Dat staat ook op dat briefje. :)

-Tampons hebben dezelfde nadelen als een maandverband. -Ze zijn vaak met chloor of andere chemische stoffen gebleekt en bovendien kunnen tampons vaginale droogheid en irritatie veroorzaken. -Misschien het overwegen waard om een je eens te oriënteren over een alternatief zoals een "menstruatiecup" ook wel "mooncup" genoemd. -Hiermee wordt de kans op het Toxic Shock Syndrome tot praktisch nul gebracht ten opzichte van tampons. -De prijzen variëren van 15,- tot 30,- euro en gaan gemiddeld 10 jaar mee. -10 jaar tampons gaan ongeveer 400,- euro kosten en komen in het milieu terecht. -Het is even wennen, maar het draagcomfort schijnt fantastisch te zijn. -Dit weet ik niet uit eigen ervaring omdat ik een man ben en daar ben ik wat dat betreft heel blij mee. -Mijn hoop is, dat je ook heel blij wordt als het blijkt dat dit een goede oplossing is voor jouw probleempje.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100