Is er een formule voor hoeveel cm je beenomtrek 'moet' zijn?

Volgens mij zijn mijn benen in verhouding veel dikker dan de rest van mijn lichaam. Is er een formule voor wat normaal is voor je beenomtrek? (op het dikste punt) En hoe kan je het beste wat doen aan te dikke benen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K
Kimath
12 jaar geleden
meid, ga je druk maken om andere dingen. Je figuur is goed, je bent meer dan alleen wat getalletjes.

Antwoorden (1)

nee die is er niet omdat je niet alleen vet meet maar ook spieren. de verhoudingen kunnen onderling verschillen en ook de bouw verschilt van persoon tot persoon.
sommige mensen hebben stevige bovenbenen maar zijn beslist niet te dik of te zwaar, anderen hebben bolle billen maar een strakke buik etc etc.

fietsen, is goed voor de benen, maar bereken eerst je BMI voordat je gaat klungelen met lijnen en voedsel. bewegen is altijd goed en nu is het zwemweer wat een zeer gezonde manier van bewegen is.

prik je dus niet vast op standaard dingen zoals centimeters want dit zijn gemiddelden en een bovenbeen zegt helemaal niets over de rest van je lijf of een vetpercentage.