Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er ook een site waar je kan zien of je genoeg vitaminen en mineralen binnenkrijgt, dmv het invullen van je inname?

Zoals bijv. www.caloriechecker.nl Hier vul je in wat je eet/drinkt op een dag, en dan krijg je info over hoeveel kcal je binnen hebt gekregen, en hoeveel verzadigde en onverzadigde vetten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
754

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hieronder staat een link naar een fraaie online applicatie waarin je eenvoudig kan aangeven wat je hebt gegeten. Naar aanleiding hiervan krijg je advies of dit meer of minder dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid is. Vervolgens kan je je eigen doelen aangeven. Het is een interactieve hulp, gemaakt om te helpen bij het afvallen dat werd gemaakt als hulp bij het boek 'Een paar kilo minder', dat is uitgegeven door het voedingscentrum.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het onderwijs gebruikten wij "vroeger" de eetmeter, een programma dat door het voedingcentrum werd uitgegeven. Hierin kon je precies bijhouden wat je dagelijks at en dronk en daardoor kon je precies zien wat je aan energie (KJ) per dag binnen kreeg, maar ook of je voldoende vitmanen en mineralen binnen kreeg.

In de klas was het de sport om hiermee een dieet samen te stellen met patat en pindakaas e.d. dat toch nog verantwoord was (op de onverzadigde vetten na). Ouders vonden dat niet altijd leuk ;o)

De eetmeter wordt niet meer verkocht, maar is vast nog wel ergens te vinden. Updates worden op de website van het voedingcentrum wel aangeboden dacht ik.

Het programma “de eetmeter” kan gemakkelijk vervangen worden door de caloriechecker, dat eigenlijk een online versie is van de eetmeter en ook door het voedingscentrum wordt uitgegeven.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB. Ik ga er vanuit dat de functie om de vitamine inname te zien nog steeds aanwezig is in de online versie. Zo niet, dan zou ik dat echt een verslechtering vinden van het programma de eetmeter.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb net even voor je gekeken op de caloriechecker. Deze gaat alleen in op de hoeveelheid energie en verzadigde vetten, niet op basis van hoeveelheid vitaminen. Het programma is hierdoor eenvoudiger dan de eetmeter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding