Dat is opgebouwd uit een groot stuk negatief referentiekader (negatieve ervaringen/personen die je in je leven hebt ontmoet blijven je altijd bij), plus een stukje intuitie en karakter, niet iedereen mag elkaar. Je straalt het ook uit naar een ander als je hem niet mag zonder dat je het wilt. Overigens als je zonder enig reden iemand haat begrijp je ook dat dit niet de juiste basis is omdat dit persoon geen enkele kans heeft gehad. Er zijn trouwens ook nuances, haten en een hekel hebben aan, zijn twee totaal verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi gezegd: +

Andere antwoorden (1)

Door botsende karakters. Jij hebt een eigen karakter, waarbij dat van sommige andere mensen heel goed past (dezelfde humor etc.) terwijl andere mensen hier totaal niet tegen kunnen.
Het kan ook komen dat diegene aan wie je een hekel hebt, in het verleden onaardig tegen je heeft gedaan zonder jouw karakter te kennen. Dan is het ook vrij logisch dat je zo iemand niet mag.