kunnen wormen in je poep gevaarlijk zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In uw ontlasting niet meer, wel in uw lichaam,maar voor een wormenkuur ff naar de huisarts.

Antwoorden (6)

de meeste wormen in de ontlasting
zijn spoelwormen.
bij de huisarts krijgt men een wormenkuurtje.

Toegevoegd na 1 minuut:
lintwormen en aarsmaden komen ook voor.

Toegevoegd na 2 minuten:
de lintworm: daar moet je echt ingrijpen.
vaak gaan de spoelwormen over, maar even naar de huisarts ermee lijkt me verstandig.

echt gevaarlijk in eerste instantie niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt Cica, maar ingeval van andersoortige wormen
lijkt de huisarts toch de aangewezen persoon.
Je weet niet om wat voor wormen het gaat, dus het kan best gevaarlijk zijn. Ga ermee naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het allerbeste is eigenlijk om naar de dokter te gaan.Je weet ook niet over welke het gaan.Je hebt ook een soort een die eten het eten dat jij eet.Snap je het nog?Nou ja, die zijn wel gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn 4 soorten wormen die in Nederland voorkomen;
Aarsmaden; die vind je vooral bij kinderen, zijn erg klein en veroorzaken alleen maar jeuk.
Spoelwormen; zijn langer, ca. 15 - 30 cm. Deze veroorzaken vage buikpijn en diarree of verstopping.
Lintworm; kan wel 10 m. worden en meestal vind je delen
hiervan in je ontlasting. Veroorzaakt vage buikklachten, diarree en licht gewichtsverlies.
Zweepworm; veroorzaakt zelden klachten.

Wormen zijn zelden gevaarlijk maar moeten wel behandeld worden. Bij een lintworm is het wel verstandig een dokter te raadplegen. Andere wormen kan je met geneesmiddelen, zoals een wormenkuur, bij de drogist of apotheek verkrijgen en effectief behandelen.
Het is wel raadzaam om goede hygiëne te betrachten, want dit is zeer belangrijk om besmetting te voorkomen. Is er nog een gezinslid besmet geraakt, dan moet het hele gezin zo'n wormenkuurtj nemen!
Meestal bestaat zo'n kuur uit 1 tablet en na 2-3 weken nog en tablet om de eitjes van de worm die nog in de ontlasting zitten te doden. Dit is de procedure bij aarsmaden.
Bij spoelworm wordt er gedurende 3 dagen tweemaal daags 1 tablet genomen en indien nodig de behandeling na 3 weken herhalen. Mochten de klachten dan nog niet overgaan, moet de huisarts worden geraadpleegd.
Deze moet je ook raadplegen als je ;
aanhoudend vermoeid bent,
als je een lintworm vermoedt, (buikpijn, gewicht verliezen
en diarree)
Als je klachten kreeg nadat je op vakantie was in een warm land. De parasieten daar zijn heel anders en kunnen zelfs zeer gevaarlijk zijn!
Als na 2 behandelingen je nog steeds last hebt.
amc
13 jaar geleden
Dit kan wel gevaarlijk zijn ja, ze kunnen namelijk ook goter worden. bij de apotheek kun je er gewoon pilletjes tegen halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen kunnen last hebben van verschillende soorten wormen. Wormen zijn over het algemeen niet gevaarlijk.
Aarsmaden komen het meeste voor. Het zijn witte wormpjes van één centimeter lang.
Spoelwormen komen minder vaak voor.
Lintwormen komen zelden voor.

Als je kleine witte wormpjes in de ontlasting ziet, kan je bij de drogist of apotheker een wormenkuur kopen.
Je moet de kuur na twee weken herhalen.

Als de kuur niet helpt, doe dan de worm in een potje en ga er mee naar de huisarts.