Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

angst voor vrachtwagens

ik heb zelf nooit een rijbewijs gehaald omdat ik erg bang ben op de snelweg en vooral bang van vrachtwagens ik krijg het spaans benauwd als we een vrachtwagen inhalen mijn man wordt helemaal gek van mij is er iets tegen te doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien is het eens verstandig om een dag met een vrachtwagen chauffeur mee te gaan, dan zie je alles eens van een andere kant en valt het misschien allemaal wel mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, bij deze: een oproep aan de vrachtwagenchauffeurs van GV?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou niet alleen voor Beppie een goed idee kunnen zijn, maar voor veel andere mensen. Er zijn zoveel vooroordelen en onbegrip over vrachtwagenchauffeurs en de transportwereld. Geef die mensen eens een eerlijke kans om je alles vanuit hun cabine te laten zien. Misschien worden de gewone automobilisten dan eens wat socialer en worden we er allemaal beter van.

Andere antwoorden (3)

Leer wat de gevaren zijn van vrachtwagens en waar je veilig bent. Als je oogcontactet de chauffeur kan maken kam hij jou ook zien en begeef je je niet in de dode hoek. Is erg belangrijk voor de veiligheid van jou en de chauffeur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vrouw had dat ook altijd. Soms gilde ze zo hard dat ikzelf een gevaar op de weg werd.

Ik heb haar vervolgens haar rijbewijs laten halen. Daarmee deed ze zoveel ervaring en kennis op dat ze nu geen schrik meer heeft. Niet de goedkoopste oplossing maar het werkt wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het inderdaad een goed idee om toch eens je rijbewijs te halen. Je zult voelen dat je de situatie meer onder controle hebt als je zelf achter het stuur zit! Je kan over je angsten vertellen tegen de instructeur die daar vast wel wat mee kan. Bovendien zul je gauw merken dat het rijden op snelwegen makkelijker is dan het rijden in krappe straatjes in de bebouwde kom. Je moet trouwens weten dat vrachtwagenchauffeurs professionele bestuurders zijn; ze zitten vaker achter het stuur dan de meeste andere bestuurders en hebben daardoor meer ervaring, waardoor zij een veel minder groot gevaar zijn dan andere weggebruikers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding