Groene melktand gehad, hoe komt dit?

Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn, die vroeger een groene melktand hebben gehad.

Bij mij was het een van de voorste bovenste grootste melktand

Dofa

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook of iemand weet hoe dat eigenlijk komt.

Toegevoegd na 23 minuten:
nee hij was gelijk groen toen ie doorkwam toen ik baby was

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ik had vroeger ook een groene tand, maar dat was omdat mijn neefje me tegen een fiets had geslagen (aardig neefje hè?) De tandarts dacht dat het door iets met een zenuw kwam en wilde hem trekken een paar weken erna, maar toen was hij ineens weer prima!
Maar misschien dat er bij jou dus al vanaf het begin iets mis was met je zenuw bij die tand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja! Heb precies hetzelfde gehad. Bij mij kwam dat omdat ik een keer hard uit mijn bed gevallen ben en ik op mijn tand viel. Sindsdien is hij dus groen geworden.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het kon waarschijnlijk komen doordat er een zenuw beschadigd zou zijn, of de tand zou afgestorvem zijn. Bij sommige mensen gebeurt dit opeens maar dat kun je gewoon verhelpen bij de tandarts. Gelukkig waren het bij ons maar melktandjes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groene tand wordt waarschijnlijk veroorzaakt door chromogene bacterien. Deze geven vaak een wat groenige aanslag. Het heeft te maken met de samenstelling van de mondflora, waarin deze bacterien kennelijk vrij dominant aanwezig zijn en dus deze aanslag veroorzaken. Het is niet ernstig. Met goed poetsen (napoetsen) en af en toe een bezoek bij de mondhygienist is het goed onder controle te houden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Een harde klap op de tand kan de tand ook doen verkleuren. De tand wordt dan meestal geel, grijs of blauw en wordt een 'dode' tand genoemd. Het afsterven van de tandzenuw kan de oorzaak zijn van een verkleuring. Omdat bij ieder mens de kleur van de tanden anders is, zou het grijs of blauw er misschien groenig uit kunnen hebben zien.