Hoe zit het met de hormoonhuishouding na het verwijderen van 1 eierstok?

Ik weet dat de ene eierstok de functie bijna geheel over kan nemen op den duur, maar hoe lang duurt dat?
Normaal is de hormoon productie 50/50, maar nu dus 100% voor die ene eierstok. Bij mij is vrijdag 1 eierstok verwijderd vanwege een moeilijk te verwijderen dermoid cyste.
Ik heb nu best veel vage klachten die ik dus op hormonen steek zoals zweetaanvallen en emotioneel labiel.
Als ik google kom ik niet echt verder. Behalve op sites die vermelden dat je met 1 eierstok zwanger kan worden, maar dat wist ik al.
Wil gewoon weten hoe het met hormonen werkt daarna.
Bedankt voor het zoeken alvast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (3)

Als ik jou was zou ik ff bij de arts langsgaan voor te vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga binnenkort op nacontrole bij de gynaecoloog en zal het hem dan ook vragen, maar ik was gewoon benieuwd. En op internet kan ik er zelf niet veel over vinden.
kijken op site van Olijf daar kun je veel info vinden sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat de klachten die je nu hebt al zijn terug te voeren op je operatie en het verwijderen van de eierstok.
Het overnemen van de hormoonproductie zal best even op zich laten wachten.
Ik heb een dochter van 40 jaar, die hetzelfde heeft gehad op 16 jarige leeftijd. Ik heb nooit iets aan haar gemerkt. Het is een evenwichtige persoonlijkheid met twee schatten van kinderen.
Maak je niet te druk. De natuur regelt het wel en men zal niets aan je merken. Maar als jij je druk maakt om iets wat nooit komt, zal je er last van houden.

Het allerbeste en spoedig algeheel herstel gewenst.
Ivana