Nee, zolang je niks raakt ga je niet dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook niet. :) Een plus van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou je moet toch 1 keer de grond raken?? die klap word nog erger gemaakt door de zwaartekracht ik denk dat je als een platte pannekoek straks gevonden word
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de val zelf ga je niet dood, en er is ook nog iets van terminale snelheid (terminal velocity, geen idee of het zo goed Nederlands is) waar door je niet sneller kán vallen en plat als een pannenkoek valt wel mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
val je op een vliegtuig
Dat hangt er van af hoe laag de wolken hangen :-) Ook of je een parachute gebruikt of niet. En dan moet hij natuurlijk ook nog opengaan. Nee, de wolken zullen je helaas niet opvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik heb geen bron, maar volgens mij ben je hartstikke dood alvorens je op de grond terecht komt vanwege de luchtdruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet vanwege de lucht druk. In ieder geval merk je er niks van. Voor de hersenen enige pijn kunnen registreren is het al gedaan. Volgens mij raak je in een soort trance van angst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je?
ItisILeClerc
13 jaar geleden
verbazingwekkend veel plussen voor een antwoord dat overduidelijk fout is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad ItisILeClerc, dit is pertinent onwaar!
Zijn plussen van vriendjes zeker.
Hangt er van af... val je in een hoek van 45 graden met je voeten eerst en je kop als laatst dan loop je Héél waarschijnlijk je hele leven in een rolstoel, maar je hebt het wel overleeft... op National Geographic zag ik ooit een mevrouw die een sprong overleefde... (parachute faalde)... maar als je nou met je kop op de grond valt dan ben je meteen dood... als je met je benen op de grond smakt dan absoberen je benen de klap en je hoofd krijgt de kleinste, zachtste klap...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
In een rolstoel lopen lijkt me wel een beetje lastig...;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wtf, hij vraagt of je dan al dood bent. niet wat er gebeurd als je de grond raakt.
Over het algemeen is het dat als je van zulke hoogtes valt gewoon dood.

De klap is door de snelheid namelijk zo hard dat je het niet zal overleven, laat staan de inwendige bloedingen die je oploopt of je hersenen die een gigantische klap krijgen.

Er zijn wel eens verhalen over mensen die op hoge hoogtes geweest zijn die het overleeft hebben, maar dat was omdat bijv. de parachute die niet geheel open ging en door de draaiing de val werd gebroken.

Of bomen of bosjes of een zonne scherm die de val braken, maar dat zijn uitzonderingen.

Een val van een paar hoog kan al dodelijk zijn, vanuit de wolken heb je echt een wonder nodig om het te overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens velen wordt je levensdraad al door geknipt voor je de grond raakt. Het heeft geen nut om tot de laatste seconde te leven als vast staat dat er echt niks meer te redden valt. Mensen die in nood van het World Trade Centre sprongen. De spirituele onder ons zeggen dat dit zo'n situautie is. In wezen wordt het leed van de klap je dan bespaard. Schrale troost.
Echter niemand kan het na vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel overleden mensen die het kunnen navertellen, door een camera op hun helm. Lees mijn antwoord.
Of het nut heeft of niet om tot de laatste seconde te leven, daar houdt de dood helaas geen rekening mee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi..nee dat is dan weer jammer he, dat nooit iemand je kan vertellen hoe dood gaan ging, maar vindt het een leuke hypothese.
zonder hulpmiddelen is die kans vrij groot ja, dus zou het niet testen als ik jou was.

vanaf een roze wolk kan het overigens ook pijnlijk zijn zegt men, maar het is zelden dodelijk.

als je #valt# ben je dus dood, als je #zweeft# ligt het aan je materiaal, vlucht en landing of je het nog kan na vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:))
Kristal
13 jaar geleden
maffie ;-) van een roze wolk...
plus 1 lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een wolk is een wolk!!!
:))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu nog een roze bril op en dan kan het je niks meer schelen van welke kleur wolk je valt :-p
Welnee, je gaat echt pas dood als je crasht, tenzij je 'sterft van angst'. Mensen die een val vanaf extreem grote hoogte overleefd hebben, zouden anders ook zondermeer dood geweest zijn. Ik denk dat al die verhalen over sterven voor je de grond raakt, meer wens dan werkelijkheid zijn.

Parachutespringers gaan toch ook niet dood tijdens hun vrije val? Je kunt ook gewoon blijven ademen tijdens je val en sneller dan snel kun je niet gaan. De wrijving en de versnelling heffen elkaar op bij een zekere valsnelheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij ook inderdaad. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo grappig dat deze vraag net gesteld werd vlak nadat ik mezelf voor 't eerst uit een vliegtuig gegooid had! En ja: Ik leef nog. Bungeejumpen staat nog op het lijstje.
-Een mens die bijvoorbeeld van een 10 km hoogte valt zal eerst versnellen, steeds minder versnellen daar de wrijvingskracht steeds groter wordt, dan even een constante snelheid, en naargelang de lucht steeds dichter wordt, zelfs weer wat gaan vertragen.
-Het kan zijn dat men bewustloos raakt en het is te hopen voor hem dat hij niet nog even bijkomt voordat hij tegen de grond gaat kwakken met zo'n 200 km per uur en in zijn walkman nog hoort...
het leven duurt maar even, ik...uhh...
-Roland1995 zat er niet ver naast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je raakt helaas niet bewusteloos.
op 1000 ways to die was er een vrouw die uit een vliegtuig werd gezogen. ze zeiden dat de vrouw dood was voordat ze de zee raakte door de kou. of dit in alle gevallen geld daar kan ik je geen antwoord op geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe word je nou normaalgesproken uit een vliegtuig gezogen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er was een fout gemaakt bij de bouw waardoor er een dakpaneel afvloog
Nee, je blijft leven tot de laatste minuut.
Ik weet niet of je het proces van Els Clottemans hebt gevolgd in België. Zij zou haar rivale vermoord hebben door haar parachute te saboteren.
De laatste sprong van het slachtoffer is gefilmd met een cameraatje op haar helm. Degenen die het gezien hebben zeiden dat ze tot op het laatste moment heeft geprobeerd om haar reserveparachute open te krijgen en de draden te ontwarren. Dus helaas leef je tot op het laatste moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
aha, zinvol antwoord
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Kristal :o)
Tuurlijk blijf je leven en bij kennis!
Anders zou bungeejumpen en parachutespringen heel gevaarlijk zijn, toch?
Dat er wordt beweerd dat de springers uit het WTC al dood waren voor ze de grond raakten is onzin, dat werd gezegd om het minder gruwelijk te laten lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het goede antwoord staat er voor een groot gedeelte al, alhoewel iedereen lijkt te vergeten dat mist ook laaghangende wolken zijn en dan overleef je het zonder een schrammetje, verder ga je niet dood van luchtdruk of dat soort onzin dat ik hier heb zien staan. je bent dus pas dood als je op de grond komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien krijg je wel een hartaanval van de schrik, dan ga je ook dood toch? maar de kans dat een vogel je opvangt is 0.00000000000000000000000001 !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je valt en er niks dodelijks gebeurt niet,zodra het lichaam op de grond is geraakt bij een hoge valsnelheid ben je dood aan het gaan en daarna dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
licht aan de hoogte zonder een zuurstof masker stik je voordat de adem bevriest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de dampkring zal men verbranden zonder bescherming
en daarna zal men bevriezen zonder bescherming.
In beide gevallen zal men of bewusteloos of dood zijn alvorens men de grond raakt.