ik wil niet op zomervakantie ongesteld worden, zijn hier middelen voor verkrijgbaar?

Ik ben nog niet zolang ongesteld en gebruik nog liever geen tampons. Maar ik ben nog wel heel onregelmatig ongesteld, is dat bij het gebruik van de mogelijke middelen erg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je naar je huisarts gaat kun je vragen om de pil, dan word je ook regelmatig 'ongesteld'. (het is geen echte menstruatie meer). Je kunt dan de pil doorslikken (dus geen stopweek) en dan word je ook niet ongesteld. Je huisarts kan je er alles over vertellen, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je de pil slikt, maar als dat zo is dan kan je die "doorslikken" dat betekend dat je de stopweek overslaat en dan zou je dus niet ongesteld moeten worden.
En dat kan helemaal geen kwaad, doe het zelf ook als het er naar uitziet dat ik op vakantie ongesteld moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan hiervoor Primolut halen bij de apotheek. Dat stelt de mentruatie cyclus uit. Dat slik je gewoon gedurende je vakantie en als je dan daarna ermee stopt komt je menstruatie gewoon.

In onderstaande link staat het zo omschreven:
Menstruatie uitstellen
Als u norethisteron (dat is het werkzame bestanddeel van Primolut) drie dagen voor de te verwachten menstruatiedatum inneemt, kunt u de menstruatiedatum verschuiven. U kunt dit maximaal veertien dagen innemen en de menstruatie daarmee dus maximaal twee weken uitstellen. Na stoppen van het gebruik treedt de menstruatie na twee tot drie dagen op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan inderdaad bovengenoemde middelen gebruiken, het kan echter wel als risico hebben dat je menstruatie minder snel regelmatig wordt (dat duurt meestal een tijd als je net ongesteld bent geworden)
Voor de doorstroming van je lichaam is het echter niet zo goed; de menstruatie zorgt ervoor dat 1 x per maand / 3 weken de opgebouwde laag aan de baarmoederwand weer netjes wordt afgebroken. Zodat het proces van opbouwen weer opnieuw kan beginnen.
Door het uit te stellen blijft dit dus zitten en kan je wel last krijgen van buikpijn en zo, en kan de keer daarop veel heftiger zijn omdat er twee keer zoveel moet worden afgebroken. Je houdt zo dus wel afvalstoffen vast.

Als je tampons trouwens diep genoeg inbrengt hoef je er totaal geen last van te hebben :)

hopelijk kan je hier iets mee